Tule mukaan Mikaelin ystäviin!

Mikaelin ystävät ry on perustettu tukemaan Turun Mikaelinseurakunnan ulospäin suuntautuvaa toimintaa. Keskeiset päätavoitteet ovat tukea diakoniaa, tavoittavaa evankeliumityötä ja uusia toimintamuotoja. Yhdistys haluaa myös tukea laajemmin koko luterilaisen kirkon uudistumista. Mikaelin ystävät ry:n jäseneksi voi liittyä jokainen, joka haluaa olla Mikaelin ystävä - niin Turussa kuin kauempanakin.

Toiminta-ajatustamme kuvaava tunnuslauseemme on:

Haluamme tukea uudenlaista kirkkoa, joka tulee rohkeasti kansan pariin, tarttuu innolla uuteen ja välittää rakkaudella avuntarvitsijoista.

Ota yhteyttä!

Turun Mikaelinseurakunnan ystävät ry
Puistokatu 13, 20100 Turku
Liity jäseneksi: pasi.jaakkola@evl.fi, p.040 341 7412
Tue toimintaamme: Tilinumero: FI66 1743 3000 0021 66     '                                                                              Viitenumero: 3337       MobilePay: 67864

Varsinaiset jäsenet
Jouni Lehikoinen (puheenjohtaja), Pasi Jaakkola (toiminnanjohtaja), Taina Yli-Junnila (sihteeri), Marjo Valtonen (rahastonhoitaja), Pertti Verho, Kirsti Salmela, Maarit Helin ja Helena Ketoja
Varajäsenet
Riitta Aaltonen. Kari Kouki (varatoiminnanjohtaja)

Pastori Pasi keskustelee kadulla ihmisten kanssa

Mikä on 10-vuotias Mikaelin ystävät ry?

Kirkkoherra Jouni Lehikoisen 50 -vuotispäivillä syyskuussa 2011 perustettiin uusi yhdistys – Mikaelin ystävät ry – tukemaan seurakunnan ulospäin suuntautuvaa työtä.

Seurakunta on aktiivisesti etsinyt uusia työmuotoja tämän päivän turkulaisten kohtaamiseksi. On aloitettu mm. yleisöluistelut, kutsutapahtumat matseihin ja teatteriin, soppatykkityö, vierailut baanalla baareihin ja turvapaikanhakijoiden auttaminen. Mikaelin ystävät ry haluaa turvata tämän työn jatkumisen myös tulevaisuudessa. Yhdistykseen voi liittyä jokainen, joka haluaa olla Mikaelin ystävä – niin Turussa kuin kauempanakin.

Avuntarvitsijoista huolehtiminen on aina kuulunut seurakunnan ydin olemukseen (Apt. 6:1-3). Diakonisen avunjakamisen lisäksi haluamme rohkaista ihmisiä myös liittymään avustustyöhön – lahjoittajina ja tai vapaaehtoisina.

Tavoittava työ perustuu kutsumiseen, mutta tänä päivänä entistä enemmän ihmisten pariin jalkaantumiseen. Mikaelinseurakunnan tavoitteena on ollut seurata Jeesuksen esimerkkiä ja mennä itse sinne, missä ihmiset tänä päivänä ovat – toreille, turuille ja vaikka ravintoloihin. Mikaeliin ystävät haluaa tukea tätä paimenten etsivää työtä.

Evankeliumin eteenpäin viemiseen on rohkeasti etsittäviä uusia tähän aikaan sopivia tapoja. Niiden lisäksi tarvitaan uusia malleja toteuttaa ja rahoittaa seurakuntatyötä. Yhdistyksenä Mikaelin ystävät tarjoaa mahdollisuuden joustavasti tukea seurakuntaa mm. anomalla avustuksia projekteihin ja palkkaamaan tarvittaessa lyhytaikaista työvoimaa maallikoista. Kaikki tämä mahdollistaa Mikaelinseurakunnan työn jatkon ja kehittymisen.

Jos haluat tukea tätä uudistuvaa seurakuntanäkyä, liity Turun Mikaelinseurakunnan ystävät ry:hyn.

Pasi Jaakkola
Mikaelin ystävien toiminnanjohtaja ja Mikaelinseurakunnan kappalainen