Rippikoulu

Rippikoulu on tärkeä osa aikuistuvan nuoren elämää ja luonteva tapa tulla mukaan oman seurakunnan toimintaan. Valtaosa nuorista käy rippikoulun.

Rippikoulussa nuori pääsee pohtimaan uskoon ja elämään liittyviä kysymyksiä muiden nuorten, isosten ja seurakunnan työntekijöiden kanssa. Uudet kaverit, tiivis ryhmähenki ja yhdessä toimiminen tekevät rippikoulusta ainutkertaisen kokemuksen, jota muistellaan pitkään. Rippikoulun jälkeen nuoret voivat tulla mukaan seurakuntamme isos- ja muuhun rippikoulun jälkeiseen nuorisotoimintaan.

Vuoden 2024 rippikoulut

Vuoden 2024 rippikouluesitteen voit ladata täältä (aukeaa uuteen ikkunaan).Linkki avautuu uudessa välilehdessä Esitteestä löydät tiedot kaikista Turun ja Kaarinan seurakuntien järjestämistä rippikouluista.

Lisätietoa rippikouluun ilmoittautumisesta ja kaikesta rippikouluun liittyvästä voi lukea seurakuntayhtymän Rippikoulu-sivuilta tai kysyä suoraan seurakunnan rippikouluvastaavalta Saara Palmuselta.

Vuoden 2025 rippikoulut

Seuraavan kauden rippikouluihin ilmoittaudutaan elo-syyskuussa 2024.

Aikuisrippikoulu - Yksityisrippikoulu aikuisena

Jos haluat käydä rippikoulun aikuisena ja asut Martinseurakunnan alueella, on yksityinen rippikoulu juuri sinulle räätälöity hyvä vaihtoehto.

Yksityisrippikoulun kesto on yleensä vähintään 20 tuntia. Sen suorittamiseen on hyvä varata aikaa noin kaksi kuukautta.

Jokaiselle yksityisrippikoululaiselle laaditaan henkilökohtainen opintosuunnitelma, johon kuuluu omaehtoista opiskelua, tutustumista seurakunnan toimintaan ja yhteisiä keskusteluja rippikoulun opettajan kanssa. Tämä antaa sinulle joustavan mahdollisuuden suorittaa rippikoulu juuri omaan elämäntilanteeseesi sopivalla tavalla. Yksityinen aikuisrippikoulu päättyy aina konfirmaatioon.

Rippikoulun käyminen ja konfirmaatio mahdollistavat sinulle mm. kummina toimimisen, kirkollisen avioliittoon vihkimisen ja oikeuden olla ehdokkaana seurakuntavaaleissa.

Oletko kiinnostunut aikuisten yksityisrippikoulusta? Ota silloin yhteys pastori Jukka Hildéniin ja kysy lisää: 040 341 7436 tai sähköpostilla jukka.hilden@evl.fi

Aikuiskaste

Kysy lisää rippikoulusta: