Pappilat tarjoavat idylliset puitteet perhejuhlille

Turun ja Kaarinan seurakuntien alueella on muutamia pappiloita, joita seurakuntalaiset voivat vuokrata esimerkiksi häitä, rippijuhlia tai vaikka syntymäpäiväjuhlien järjestämistä varten. Tilojen vuokraaminen tapahtuu vahtimestarien kautta. Vahtimestarin puhelinnumeron löydät kunkin pappilan esittelysivulta.

Korvauksena peritään perusmaksu sekä tuntiveloitus mahdolliselta valmisteluajalta ja tilaisuuden ajalta. Korvaus sisältää tilojen, keittiön ja kalusteiden käytön. Se ei sisällä tilojen koristelua eikä tarjoiluita.

Kastetilaisuuden pitäminen on ilmaista useimmissa seurakuntatiloissa. Myös kastejuhlan järjestäminen seurakunnan tiloissa on ilmaista kolmen ensimmäisen tunnin osalta Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymään kuuluvien seurakuntien jäsenille. (Aika lasketaan kiinteistöön tultaessa. Esimerkiksi etukäteiskoristelut ym. ennakkotyöt lasketaan ilmaisaikaan.) Ylimenevältä ajalta peritään tuntiveloitus, mutta ei muita kuluja. Maarian pappilan ja Katariinan pappilan juhlahuoneistoista sekä Nummen seurakuntakodista ja Nummen punaisesta tuvasta peritään normaalit korvaukset myös kastetilaisuuksista.

Jos varattu tilaisuus jää pitämättä eikä sitä ole peruttu yhtä kuukautta ennen tilaisuutta, peritään varaajalta peruutusmaksu. Ilmoitetut hinnat sisältävät alv:n 24 %.

Maarian pappilan korvaukset

• 1–35 henkilöä 120 €
  • 36–60 henkilöä 150 €
  • 61–80 henkilöä 200 €
  • Tuntiveloitus 25 € alkavalta tunnilta

Maarian pappilan korvaukset klo 18 jälkeen

• 1–35 henkilöä 180 €
  • 36–60 henkilöä 225 €
  • 61–80 henkilöä 300 €
  • Tuntiveloitus 35 € alkavalta tunnilta

Katariinan, Piikkiön ja Paattisten pappilan korvaukset

• 1–15 henkilöä 40 €
  • 16–50 henkilöä 80 €
  • 51–100 henkilöä 120 €
  • Tuntiveloitus 25 € alkavalta tunnilta

Pöytäliinojen pesu on kaikkien tilaisuuksien osalta 5 €/kpl.

Tutustu karttaan, johon on merkitty Turun ja Kaarinan ev.lut. seurakuntien kirkot, kappelit ja pappilat, muut seurakuntatilat sekä hautausmaat. (Linkki johtaa ulkopuoliselle sivustolle ja aukeaa uudessa ikkunassa.)