Rippikoulun voi käydä myös aikuisena

Useimmiten aikuisena käyty rippikoulu on yksityisrippikoulu, jossa luetaan kirjoja, tutustutaan Katekismukseen ja seurakunnan toimintaan sekä keskustellaan papin kanssa uskon tärkeimmistä asioista. Halutessaan myös nuori voi käydä yksityisrippikoulun. Aikuisrippikouluun voi ilmoittautua olemalla yhteydessä suoraan oman seurakunnan työntekijään, esimerkiksi pappiin tai nuorisotyönohjaajaan. Siirry tarkastelemaan seurakuntien työntekijöiden yhteystietoja tai laittamalla viestiä osoitteeseen turku.kasvatus@evl.fi

Toinen vaihtoehto on aikuisille suunnattu pienryhmärippikoulu. Siinäkin tutustutaan kristinuskon ytimeen ja osallistutaan seurakunnan toimintaan, mutta sisältöjä käydään läpi yhdessä pienryhmän kanssa keskustellen ja pohtien. Seuraavaa aikuisille suunnattu ryhmärippikoulu toteutetaan kevään 2024 aikana.

Rippikouluryhmä aikuisille keväällä 2024

Keväällä 2024 järjestämme aikuisille rippikouluryhmän, joka kokoontuu maalis-toukokuun aikana. Aikuisrippikoulussa saat tutkia rauhassa omaa suhdettasi kristinuskoon, Jumalaan ja kirkkoon ja etsiä omaa hengellistä polkuasi. Lisäksi pääset hetkeksi pysähtymään oman kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin äärelle. Pääset keskustelemaan aiheista toisten aikuisten kanssa ja kyselemään sinua kiinnostavista ja askarruttavista asioista kristinuskon ja hengellisyyden asiantuntijoilta. Ryhmä on avoin myös heille, jotka ovat jo aiemmin käyneet rippikoulun, mutta haluavat jatkaa pohdintaa. Ryhmän ohjaavat Tuomiokirkkoseurakunnan seurakuntapastori Sofia Flinck ja yliopistopappi Tiina Hallikainen. Ryhmä on suomenkielinen ja maksuton.

Tapaamiset

Ryhmän kokoontumiset ovat Turun keskustan alueella.

• ke 6.3. puolen tunnin tapaaminen aikavälillä 14–20 (aika varataan ilmoittautumisen yhteydessä)
  • ma 25.3. klo 18–19.30
  • to 28.3. klo 19.30
  • ma 11.4. klo 18–19.30
  • la 20.4. klo 12–17 leirikeskus Sinapissa
  • su 21.4. klo 10–13
  • ke 8.5. klo 17–18
  • ti 14.5. klo 18–19.30

Konfirmaatio Tuomiokirkossa helatorstaina 9.5. klo 10.

Ilmoittautuminen

Aikuisrippikouluryhmään voit ilmoittautua tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Ilmoittautuminen ryhmään päättyy helmikuun lopussa 2024.

Lisätietoja aikuisrippikouluryhmästä

Sofia Flinck, sofia.flinck@evl.fi, 0403417611

Mitä jos minua ei ole kastettu?

Olet tervetullut rippikouluun, vaikka sinua ei olisi kastettu. Jos haluat liittyä kirkkoon, voit rippikouluyhteydessä saada kasteen ja tulla konfirmoiduksi. Kastetta varten tarvitset vähintään yhden evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuuluvan kummin.

Jos sinut on aiemmin jo kastettu, riittää, että toimitat todistuksen kasteestasi.

Avattu Raamattu ja taustalla viherkasvi. Kuvituskuva.