Ihan mahtavaa - rippikoulumatkasi on pian alkamassa

Tämän sivun alle avautuu lähipäivinä oman riparisi tapahtumat, tilaisuudet ja yhteyshenkilöt. Odotathan vielä ihan pienen hetken.

Rippikoulussa ollaan ihmeiden äärellä

Rippikoulu on elämänvaihe, joka on ennen kaikkea nuorta itseään varten. Rippikoulu tarjoaa tilaa miettiä itseään ja suhdettaan maailmankaikkeuden Luojaan. Samalla konfirmaatio ja rippijuhla ovat koko perheen sekä seurakunnan yhteinen juhla.

Rippikoulu avaa nuorelle syvemmän yhteyden seurakuntaan. Rippikoulun käynyt nuori saa oikeuden äänestää seurakuntavaaleissa ja tulla vihityksi avioliittoon kirkossa. Lisäksi konfirmaatio antaa oikeuden toimia kummina.

Rippikoulu on seurakunnan kastekoulu. Sen aikana nuori oppii, mitä usko kolmiyhteiseen Jumalaan merkitsee. Rippikoulu päättyy konfirmaatiojumalanpalvelukseen.