Hengellinen elämä

Turun tuomiokirkkoseurakunta on Turun tuomiokirkon eli kansallispyhäkön kautta omalla tavallaan koko Suomen henkinen koti. Hengellisyyttä voi seurakunnassa harjoittaa useillakin eri tavoilla jumalanpalveluksista musiikkiin ja rukoushetkistä rippikouluun. Oheisilta sivuilta löydät lisätietoa kustakin aiheesta. Tilaisuuksia ja tapahtumia voi löytää Tuomiokirkkoseurakunnan tapahtumakalenterista tämän linkin takaa. Alasivuilta löytää myös kunkin työalan omia tapahtumia listattuna.

Jumalanpalvelukset ja hartauselämä

Jumalanpalvelus on seurakunnan toiminnan ydin. Turun tuomiokirkossa ja Tuomiokirkkoseurakunnassa messuja ja hartauksia järjestetään säännöllisesti ja niitä on paljon. Tilaisuuksien ajoista löydät lisätietoa tapahtumakalenterista sekä jumalanpalvelussivulta.

Siirry tästä linkistä Tuomiokirkkoseurakunnan jumalanpalvelussivulle.

Puheita ja saarnoja

Turun tuomiokirkkoseurakunnassa pidetään runsaasti puheita ja saarnoja eri tilanteissa. Puheet selittävät raamatuntekstejä, tuovat toivoa, luovat lohtua ja välittävät evankeliumin sanomaa tämän päivän turkulaisille. Joitain puheita ja saarnoja julkaistaan seurakunnan nettisuvuilla luettavaksi myös jälkikäteen.

Siirry tästä linkistä julkaistuihin puheisiin ja saarnoihin.

Musiikki

Mitä olisikaan Tuomiokirkko ilman holveja hivelevää musiikkia? Koskettava musiikki on arvokas osa seurakunnan toimintaa niin osana jumalanpalveluksia kuin konserttejakin. Tuomiokirkkoseurakunnan kanttorit ovat alansa rautaisia ammattilaisia ja musiikkia voikin kuulla runsaasti kirkossa ja joskus sen ulkopuolellakin.  Musiikkityön tapahtumista löydät lisätietoa tapahtumakalenterista sekä musiikkisivulta.

Siirry tästä linkistä musiikkityön sivulle.

Rippikoulu

Nuoren elämän yksi suurimpia askelia on rippikoulun käyminen. Se auttaa löytämään keinoja toteuttaa omaa henkisyyttä ja hengellisyyttä, ja toimii samalla linkkinä aiempiin sukupolviin ja kristillisiin perinteisiin. Rippikoulun voi käydä useammilla eri tavoilla, myös aikuisena. Lisätietoa löydät rippikoulun sivulta.

Siirry tästä Tuomiokirkkoseurakunnan rippikoulun sivulle.

Turku Cathedral International Congregation

Tuomiokirkkoseurakunnan alaisuudessa toimii kansainvälinen seurakunta, Turku Cathedral International Congregation. Seurakunta järjestää säännöllistä toimintaa englannin kielellä. Tutustu seurakuntaan sen omilla sivuilla.

Siirry tästä Turku Cathedral International Congregationin englanninkielisille sivuille.

Lähetystyö

Lähetyskäsky on Jeesuksen antama ohje viedä evankeliumin ilosanomaa eteenpäin. Tuomiokirkkoseurakunnan nimikkoläheteistä, Domcafésta ja muusta lähetystyöhön liittyvästä saat lisätietoa lähetyksen sivulla.

Siirry tästä Tuomiokirkkoseurakunnan lähetystyön sivulla.

Esirukous

Rukous on tie Jumalan luo. Joskus sinusta voi tuntua, ettei oma äänesi aivan kuulu, silloin voit pyytää apua kanssakulkijoilta. Me haluamme auttaa, jos mieltä painaa jokin ajatus, jonka haluaisit jakaa Jumalan kanssa. Esirukouspyyntö on silloin hyvä ratkaisu. Voit kirjoittaa meille esirukouspyynnön, jonka rukoilemme puolestasi täysin luottamuksellisesti. (Ethän kuitenkaan laita lomakkeeseen mitään henkilötietoja.)

Siirry tästä lomakkeelle, jolla voit jättää esirukouspyynnön.