Riimi

Runosmäen monitoimitalo

Ulkokuva Riimin sisäänkäynnistä.

Stoltinkatu 9, 20360 Turku

040 341 7233 seurakuntasihteeri, kirkkosalin varaukset muita tilaisuuksia kuin kirkollisia toimituksia varten

040 341 7253 hautatoimisto, ma-pe klo 9-14

285

Riimi on Runosmäkeen keväällä 2024 valmistunut monitoimitalo, jossa järjestetään muun muassa seurakunnan ja Turun kaupungin toimintaa.

Seurakunnan käyttämiä tiloja monitoimitalossa ovat kirkkosali, iso seurakuntasali, pieni seurakuntasali, keskustelutila Marjatta, kerhotilat, avoimen varhaiskasvatuksen tilat, monitoimisali, bänditila, nuorisotila sekä diakonian vastaanottotilat. Riimi on myös Maarian partiolaisten käytössä.

Toiminta Riimissä alkaa toukokuussa 2024.

Tilojen henkilömäärät:

• Kirkkosali: 200 henkeä riveissä istuen
  • Iso seurakuntasali: 85 henkeä riveissä istuen
  • Pieni seurakuntasali: 35 henkeä
  • Kerhotilat: Kyllikki ja Kullervo 30, Aino ja Ahti 20 sekä Tapio 15 henkeä

Kirkkosali ja iso seurakuntasali voidaan tarvittaessa yhdistää yhdeksi isoksi tilaksi, jolloin tilaa on tuoliriveissä istuen 285 hengelle.

Tietoa Riimin muista vuokrattavista tiloista löydät Turun kaupungin sivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Aukioloajat ja varaukset

Seurakunnan tilat Riimissä ovat avoinna tapahtumien yhteydessä tai sopimuksen mukaan. Kasteita, vihkimisiä, avioliiton siunaamisia ja hautajaisia varten tiloja voi varata aikaisintaan 15.6.2024 järjestettäviin tilaisuuksiin.

Kirkkosalin varaaminen:

Muiden tilojen varaaminen:

• Kastekahveja ja muistotilaisuuksia varten tilat varataan seurakunnan vahtimestarilta, puh. 040 341 7071.
  • Muihin kuin kirkollisiin toimituksiin Riimin tiloja kirkkosalia lukuun ottamatta voi varata myös Timeworks-järjestelmästä 6.5.2024 alkaen (linkki järjestelmään lisätään sivulle myöhemmin).

Kirkollisia toimituksia ovat kaste, avioliittoon vihkiminen, avioliiton siunaaminen ja hautaan siunaaminen.

Riimi juhlatilana

Perhejuhliin soveltuvat parhaiten iso ja pieni seurakuntasali. Esimerkiksi lasten syntymäpäiväjuhliin käyvät myös kerhohuoneet. Kasteet, avioliittoon vihkimiset ja avioliiton siunaamiset järjestetään kirkkosalissa. Talossa voi pitää myös hautajaiset: siunaustilaisuuden ja muistotilaisuuden.

Kustannukset

Kastetilaisuuden ja kastejuhlan järjestäminen seurakuntasaleissa on ilmaista kolmen ensimmäisen tunnin osalta. Ylimenevältä ajalta peritään tuntiveloitus. Muiden tilaisuuksien järjestämisestä peritään korvauksia seuraavasti:

• pieni seurakuntasali arkisin 15 €/tunti klo 9–20 välisenä aikana, viikonloppuisin 25 €/tunti klo 9–20 välisenä aikana
  • iso seurakuntasali arkisin 25 €/tunti klo 9–20 välisenä aikana, viikonloppuisin 80 €/tunti klo 9–20 välisenä aikana
  • yhteiskeittiö (isot tilaisuudet ja pitopalvelut) arkisin 30 €/tunti klo 9–20 välisenä aikana, viikonloppuisin 50 €/tunti klo 9–20 välisenä aikana
  • pöytäliinavuokra 5 €/kpl

Hinnat vahvistetaan huhtikuun 2024 aikana.

Saapuminen ja pysäköinti

Riimin parkkipaikoille ajetaan Stoltinkadun puolelta. Pysäköintialueella on kaksi merkittyä liikuntaesteisten pysäköintipaikkaa. Lisäksi sekä Friskinpolun että Piiparinpolun puolella on yksi liikuntaesteisten pysäköintipaikka. Liikuntaesteisten saattoliikennereitit ovat jokaiselle pääovelle. Lyhin kulku kirkkosaliin, seurakuntasaleihin ja diakonian vastaanotolle on Friskinpolun puolelta ovesta E2.

Riimiin pääsee sujuvasti myös julkisilla kulkuvälineillä. Rajallisten pysäköintipaikkojen vuoksi suosittelemme niitä, kävelyä tai pyöräilyä. Linja-autojen aikataulu- ja reittitiedot löytyvät Turun kaupungin palvelustaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (linkki johtaa ulkopuoliselle sivustolle ja aukeaa uudessa ikkunassa).

Esteettömyys: Esteetön

• esteetön pysäköinti
  • esteettömät sisätilat
  • helppo pääsy liikuntarajoitteiselle
  • helppo pääsy näkövammaisille
  • kerrosten välillä voi liikkua hissillä
  • liikuntaesteisten WC molemmissa kerroksissa. WC-tiloissa on avunpyyntöjärjestelmä.
  • induktiosilmukka huonokuuloisille kirkkosalissa ja molemmissa seurakuntasaleissa
  • opasteita pistekirjoituksella, 1. kerroksessa rakennuksen kohokartta

Tiedustelut ja varaukset:

040 341 7011 vihkimiset ja kasteet, ma-pe klo 9-15

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc
Hissi Hissi
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
Neuvonta Neuvonta
Näkövammaiset huomioitu Näkövammaiset huomioitu
Opasteita kohokirjaimin Opasteita kohokirjaimin
Pysäköinti Pysäköinti
Pysäköintipaikka liikuntaesteisille Pysäköintipaikka liikuntaesteisille
Tilaa vaunuille Tilaa vaunuille
Tilava hissi Tilava hissi
wc wc

su 19.5. klo 16.00 -18.00

Taiteilijatapaaminen

Tule tutustumaan uuteen Riimiin ja sen kirkkotaiteeseen!
su 26.5. klo 16.00 -18.00

Club for Five -konsertti

Tule nauttimaan akustisesta musiikista ja tutustumaan uuteen Riimiin!
su 2.6. klo 15.00 -16.00

Ensimmäinen messu Riimissä

Tervetuloa messuun uuteen Riimiin
su 2.6. klo 16.00 -18.00

Kirkkotilan symboliikka

Arkkitehdin ajatuksia Riimin kirkkotilasta - tule kuuntelemaan ja tutustumaan uuteen Riimiin!
ke 5.6. klo 9.00 -13.00

Runosmäen kesäperhekerho

Kesäperhekerho Riimissä tai ulkona
su 9.6. klo 15.00 -16.00

Messu Riimissä

Tervetuloa messuun uuteen Riimiin
su 9.6. klo 16.00 -17.30

Riimin kirkonkellot

Tule kuuntelemaan Riimin kelloja ja kertomuksia kirkonkelloperinteestä!
ke 12.6. klo 9.00 -13.00

Runosmäen kesäperhekerho