Toimintaa ja tapahtumia kouluikäisille

Loma-aikojen puuhapäivät alakouluikäisille

Seurakuntamme järjestää syys- ja talvilomalla puuhapäiviä alakouluikäisille. Puuhapäivät ovat ilmaisia ja sisältävät lämpimän ruoan. Luvassa leikkiä ja hauskaa tekemistä! Kysy puuhapäivistä lisää nuorisotyöntekijöiltämme.

Kevään 2024 puuhapäivät järestetään 19.-21.2. (maanantai-keskiviikko) klo 10-14. Ilmoittautuminen on 5.-11.2. sähköisesti: https://www.lyyti.in/lastenpuuhapvt24Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Koululaisten iltapäiväkerho eli ippe

Seurakuntien Yhteinen kasvatustyö järjestää iltapäiväkerhotoimintaa myös Katariinanseurakunnan alueella. Tällä hetkellä Ippejä on Jaanissa ja Hannunniitussa.

Tietoa iltapäiväkerhoista saa tietoa Yhteisestä kasvatustyöstä (puh. 040 341 7620), lasten ja perheiden yhteisiltä nettisivuilta (linkki Kirkonrotan nettisivuille) tai perhetyöntekijä Jaana Heinoselta (puh. 040 341 7622).

Kouluyhteistyö

Katariinan nuorisotyön tiimi tekee mielellään työtä paikallisten koulujen kanssa. Yhteistyötä on tehty niin koulun kuin seurakunnankin tiloissa. Esittelemme mielellämme kirkkojamme ja seurakunnan toimintaa koululaisryhmille ja vierailemme oppitunneilla.

Tarjoamme vuosittain myös erilaisia paketteja koulujen käyttöön. Osa koulutyön tapahtumista ei sisällä uskonnollista sisältöä ja sopii kaikille oppilaille.

Koulutyöstä vastaava johtava nuorisotyönohjaaja Mia Kuronen juttelee kanssasi mielellään yhteistyömahdollisuuksista.

johtava nuorisotyönohjaaja
Katariinanseurakunta
nuorisotyönohjaaja
Katariinanseurakunta

Elina Ahopelto on Katariinan nuorisotyönohjaaja, joka siirtyilee usein julkisen liikenteen armosta milloin iskowednesday-iltaan tai alakoululaisten hengailuiltaan (After schooliin) Jaaniin ja milloin rippikoulutapaamisiin tai Donkkis Big Nighteihin Varissuon kirkolle.

Elina ällistelee työkaveidensa rautaista ammattitaitoa ja lahjoja, joita Luoja on heille suonut, välillä mielessään ja välillä ääneen. Hänelle on tärkeää se, että ihmisiä muistutetaan siitä, että heitä rakastetaan ja se rakkaus on valunut taivaasta käsin.

Elina pitää rippileireistä ja rukoilee joka kesä vain lyhyttä hellejaksoa, sillä rannat ja auringon käristys eivät ole Elinan kavereita. Dramaattiset musikaalikappaleet ja D&D-roolipeliin tutustuminen ovat mielenpäällä usein vapaalla ja välillä hän ehtii kasaamaan ystäviä myös pakenemaan escaperoomeista tai pelaamaan lautapelejä.

Taizé on jees ja tuohukset tuoksuu hyvältä. Yläkoulut saapi ottaa yhteyttä Elinaan oli kyse morottamisesta, oppituntipaketeista, koulupäivystyksen aloittamisesta tai muusta.