Ihmiset ympäristötyössä

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän ympäristöasioista voi kysellä lisää alla olevilta työntekijöiltä. Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän ympäristövastaava on hautaustoimen päällikkö Pekka Sorri. Ympäristöasioita koordinoi suunnitteluhortonomi Heidi Grannas.

Seurakuntien ja yksiköiden ympäristövastaavat pyrkivät vaikuttamaan kestävän kehityksen edistämiseen omissa työyhteisöissään sekä seuraa ympäristötavoitteiden toteutumista.

Ympäristön asiantuntijaryhmä

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston nimeämä ympäristön asiantuntijaryhmä seuraa seurakuntayhtymän ympäristöohjelman toteutumista, järjestää ympäristöasioihin liittyvää koulutusta sekä valmistelee kirkon ympäristödiplomin uusimista.

Tutustu ympäristön asiantuntijaryhmän 2023-2026 kokoonpanoon. (Linkki aukeaa samassa ikkunassa.)

Ympäristöryhmät ja Ymppäkerho

Seurakunnissa toimii myös työntekijöiden ja seurakuntalaisten ympäristöryhmiä. Ympäristötyön vaikuttajaryhmä Ymppäkerho toimii yhtymän tasolla. Ymppäkerho pyrkii olemaan päättäjien tukena ympäristöasioissa: hiilineutraaliuden ja luonnon monimuotoisuuden edistämisessä.

Seurakuntien ja yksiköiden ympäristövastaavat

seurakuntapastori
Katariinanseurakunta

Annika Forsström on Katariinan pappi, jonka erityisellä vastuulla ovat aikuisrippikoulut. Jos olet aikuinen ja haluat käydä rippikoulun, voit olla yhteydessä Annikaan tai muihin seurakunnan pappeihin, jotka räätälöivät yhdessä kanssasi sinua parhaiten palvelevan ja mielekkään rippikoulukokonaisuuden.

Annika on myös seurakuntamme Yhteisvastuukeräyspäällikkö, joten jos sydäntäsi lähellä on vapaaehtoisena toimiminen lipas- tai listakerääjänä, ota rohkeasti yhtettä!

Annikan äidinkieli on ruotsi, joten jos haluat keskustella ruotsiksi, kannattaa olla yhteydessä Annikaan.

nuorisotyönohjaaja
Maarian seurakunta

Olen Kari Sinkkonen, nuorisotyönohjaaja Maarian seurakunnassa. Työskentelen varttuneiden nuorten parissa koko seurakunnan alueella. Tosin virallisesti Länsi-Maarian alueella. Järjestämäni toiminta keskittyy kuitenkin lähinnä tilaamme Leaf-Centerin yhteydessä. Toki teen myös paljon yhteistyötä muidenkin työmuotojen ja yhteistyötahojen kanssa.

Olen vannoutunut luontoihminen, joten ei varmaan ole yllätys, että pidän kovasti leirien ja retkien järjestämisestä. Kalastus on erityisen mukavaa. Olen myös aika kova nikkaroimaan kaikenlaista ja kitarakin pysyy kädessä. Soikin vielä kohtuullisesti. Laulelen myös mieluusti.

Kotona minulla on vaimo ja kissa. Lapset, poika ja kolme tytärtä, ovat jo aikuisia. Pappakin olen jo ilokseni tuplasti.

Työssäni koen tärkeäksi sen, että saan olla hyvän ja rakastavan Jumalan käsinä loistavassa työtiimissä ja saan kohdata ihmisiä. Olenkin aina sanonut, että jos minulla tai taivaan Isällä ei ole enää mitään sanottavaa nuorille, niin on aika lopettaa nämä työt... Ei ne lopu koskaan.

Siunausta kaikille!

nuoriso- ja diakoniatyöntekijä