Toimintaa aikuisille

Kulttuuri-iltoja, metsäkirkkoja, antiikkimarkkinoita ja puutarhatapahtumia. Jumalanpalveluksia, raamattuopetuksia ja lähetyspiirejä. Maarian tarjonnasta löytyy aikuisille niin säännöllisiä tilaisuuksia kuin yksittäisiä tapahtumiakin. Tule omana itsenäsi, omine tarpeinesi. Kaikki ovat lämpimästi tervetulleita!

Työntekijät ovat tilaisuuksissa seurakuntalaisia varten – ota rohkeasti hihasta, aloita keskustelu tai kysy toiminnasta!

Tapahtumista tiedotetaan mm. netissä. Tarkista tapahtumakalenterista tarkat tiedot ja seuraa ilmoittelua. Myös Maarian seurakunnan Facebook-sivulla on tietoa tilaisuuksista. Siirry Maarian Facebook-sivulle tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Ryhmä ihmisiä kerääntyneenä valkoisen ristin ympärille Aurajoen rannan Koroistenniemellä

Johannesmessu

Johannesmessu on kerran kuukaudessa toteutettava uudenlainen jumalanpalvelustapahtuma. Johannesmessu järjestetään joka kuun viimeisenä sunnuntaina klo 17 (ei kesä-heinäkuussa). Johannesmessussa keskeisellä paikalla ovat vapaaehtoiset, jotka toimivat mm. ehtoollisavustajina, tekstinlukijoina ja keittiöpalvelussa.

Naisten aamu

Yhdessä oloa ja keskustelua aamupalan ääressä. Yli-Maarian seurakuntatalolla, Mittumaarintie 73, Naisten aamu kerran kuukaudessa lauantaina klo 9-11. Tiedustelut Katariina Ottosson, p. 040 341 7453.

Kevätkausi 20.1., 17.2., 9.3., 20.4. ja 18.5.

Käsille tekemistä

Tekisikö mielesi kokoontua mukavaan pienryhmään tekemään käsitöitä ja jutustelemaan? Maarian seurakunnassa toimii muutama käsityökerho.

Sukkaset

Neulotaan yhdessä hypistelymuhveja vanhuksille, vauvasukkia kastekoteihin ja villasukkia avun tarpeessa oleville lähimmäisille. Ryhmä kokoontuu Hepokullan seurakuntatalolla. Lankalahjoituksia otetaan mielellään vastaan! Tiedustelut: Tamara Partanen p. 040 341 7495

Kevätkauden kokoontumiset parittomien viikkojen maanantaisin 15.1.-20.5.2024 klo 12. (Ei hiljaisella viikolla 25.3.)

Villasukkapiiri

Maarian pappilan tallissa kokoonnutaan kutomaan ja neulomaan yhdessä kuukauden viimeisenä tiistaina klo 13-15. Vetäjänä toimii Anita Pussinen. Ota mukaan oma neuletyö tai kudo seurakunnan hyväntekeväisyyteen.

Kevään kokoontumiset 30.1., 27.2. ja 26.3.2024.

Aikuisten askartelupiiri

Tule mukaan askartelemaan aikuisten kesken. Piiri kokoontuu Kotimäen seurakuntatalolla parittomien viikkojen tiistaisin klo 12-15.

Kevätkauden kokoontumiset 16.1.-21.5.2024. (Ei hiljaisella viikolla 26.3.)

UUTTA: Riparilauluilta nuorille, entisille nuorille ja ikinuorille 13.2.2024

Tule mukaan laulamaan punaisen laulukirjan, nuoren seurakunnan veisukirjan lauluja!

Laulamme yhdessä tiistaina 13.2.2024 klo 19 -20.15 Maarian pappilan tallissa riparilauluja aina alkaen 1980-luvulta päätyen 2020-luvulle. Ilta on tarkoitettu nuorille,  nuorille aikuisille ja entisille nuorille (= 1980- ja 1990-luvuilla riparinsa käyneille) sekä ikinuorille - TERVETULOA KAIKENIKÄISET MUKAAN!

Illan päätteeksi on tarjolla iltapalaa: pikkusuolaista, laskiaispullaa ja teetä, kaakaota ja kahvia. Ei ennakkoilmoittautumisia eli kaikki vaan paikan päälle sankoin joukoin.

Lämpimästi tervetuloa kaikenikäiset!

T: Orkkuli-nuorisodiakoni, Maria-kanttori ja Rami-kitaristi

Lisätiedot: nuorisodiakoni Orkkuli Kuisma, orkkuli.kuisma@evl.fi, 040 341 7673

Retki 27.3.2024 Vivamon Raamattukylään - perheille, nuorille, aikuisille ja ikinuorille

Lähde mukaan katsomaan IHMISEN POIKA -pääsiäisnäytelmää, jossa kuljet suoraan pääsiäisen tapahtumien keskellä 2000 vuotta sitten. Pääsiäisnäytelmässä pääset mukaan palmusunnuntain riemuitsevaan väkijoukkoon Jeesuksen ratsastaessa aasilla, todistamaan Jeesuksen ristinkuolemaa ja mukaan huikaisevaan ylösnousemuksen iloon.

Näytelmä kestää noin tunnin, suositusikäraja on +7; toki nuoremmatkin voivat osallistua yhdessä vanhempiensa kanssa. Näytelmä esitetään ulkona, ja yleisö siirtyy esityspaikalta toiselle näytelmän aikana tietä pitkin.

Lähtö Maarian kirkolta klo 16, paluu Maarian kirkolle n. klo 21.

Retken hinnat:

Aikuinen 15 euroa,

Lapsi (4-12 vuotta) 10 euroa, alle 4-vuotiaat ilmaiseksi.

Hintaan sisältyy edestakainen linja-automatka, eväspaketti (jugurtti, sämpylä, pillimehu, hedelmä, eväskeksi) ja pääsylippu pääsiäisnäytelmään. Ilmoittautuminen Lyyti-linkin kautta, jossa matka maksetaan. Retken toteutumiseen tarvitaan 30 retkeläistä.

Ilmoittautumislinkki:  https://www.lyyti.in/vivamo270324Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätiedot:

Orkkuli Kuisma, nuorisodiakoni orkkuli.kuisma@evl.fi

TULOSSA: Entisten nuorten RUSKALEIRI 11.-13.10.2024 Kunstenniemen Eräkämpällä

Entisten nuorten eli n. 40 - 60 -vuotiaiden oma RUSKALEIRI Eräkämpällä Kunstenniemen leirikeskuksessa. Ohjelmassa leikkejä ja lauluja, ulkoilua ja unelmia, hupailua ja hartautta, ruskaa ja Raamattua, saunomista ja sielunsiskoja & -veljiä, leirinuotiota, lautapelejä ja leppoisaa yhdessäoloa.

Ilmoittautuminen alkaa kesän 2024 jälkeen, mutta merkitse toki allakkaasi ylös jo nyt.

Lisätietoja: Orkkuli Kuisma, nuorisodiakoni, orkkuli.kuisma@evl.fi

Vapaaehtoiseksi?

Maarian seurakunnassa tarvitaan innokkaita ja osaavia vapaaehtoisia. Haluaisitko sinä jakaa aikaasi ja taitojasi muiden hyväksi seurakunnan kautta? Lue lisää vapaaehtoistyöstä täältä.

Makkaroita paistumassa grillissä.