Nummen seurakuntakoti

Vaalea, vanha puurakennus, jonka edustalla lipputangossa liehuu Suomen lippu.

Papinkatu 2, 20540 Turku

040 341 7430 vahtimestari

60

Nummen seurakuntakoti on yksi Katariinanseurakunnan tiloista. Sitä voi varata perhejuhlien viettoon.

• Henkilömäärä pöydissä istuen: 60

Aukioloajat ja varaukset

Nummen seurakuntakoti on avoinna tapahtumien yhteydessä tai sopimuksen mukaan. Tiloja voi varata vahtimestarilta numerosta 040 341 7430.

Seurakuntakoti juhlatilana

Nummen seurakuntakoti sopii hyvin perhejuhlien viettämiseen. Seurakuntakoti koostuu salista, tuvasta ja isännän kammarista. Tiloihin mahtuu mukavasti istumaan 60 juhlavierasta. Seurakuntakodin keittiö on vieraiden käytettävissä, samoin kahvi- ja ruokailuastiastot, jotka on mitoitettu 60 hengelle. Seurakuntakodin salissa on myös piano. Äänentoistolaitteet on mahdollista saada käyttöön varaamalla ne etukäteen seurakuntakodin vahtimestarilta.

Huomioithan, että juhlapaikassa ei ole tanssitilaa ja alkoholin suhteen vain tervetuliaismalja on sallittu.

Nummen seurakuntakodin korvaukset

• Perusmaksu: 1–50 hengen tilaisuudesta 30 € ja 51–100 hengen tilaisuudesta 50 €
  • Tuntiveloitus 25 €/tunti
  • Pöytäliinojen pesu 5 €/kpl

Nummen seurakuntakoti on maksullinen myös kastetilaisuuden ja -juhlan osalta.

Siirry lukemaan lisää korvauksista

Historia

Turun Katariinanseurakunnan historia ulottuu 1300-luvun alkuun. Silloin alue oli Nummen eli Kaarinan pitäjää. Kaarinan seurakunta jaettiin kahtia vuonna 1990 ja Turun puoleisesta osasta tuli Katariinanseurakunta. Vaikka kirkon ja seurakunnan historia on pitkä, se sai ensimmäisen ensimmäisen oman seurakuntatalon vasta 1930-luvulla, kun seurakunta osti pappilan välittömässä läheisyydessä sijaitsevan Simolan talon seurakuntataloksi. Nykyään paikka tunnetaan Nummen seurakuntakotina.

Parkkipaikat

Nummen seurakuntakodille tultaessa autot voi pysäköidä Pyhän Katariinan kirkon parkkialueelle. Kirkkoaukion parkkipaikat ovat Turun kaupungin parkkipaikkoja ja ne ovat kaupungin pysäköinninvalvonnan piirissä. Muistathan siis parkkikiekon pysäköidessäsi.

Lisäksi seurakuntakodin läheisyyteen pääsee julkisilla kulkuvälineillä, joiden aikataulu- ja reittitiedot löytyvät Turun kaupungin palvelustaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (linkki johtaa ulkopuoliselle sivustolle ja aukeaa uudessa ikkunassa). Lähin pysäkki on noin 200 metrin päässä seurakuntakodista.

Esteettömyys: merkittäviä esteitä

• ulko-oven lähelle pääsee ajamaan autolla
  • erilliset luiskat saa pyydettäessä, pyörätuolia käyttäville sisäänpääsy mahdollinen vain avustajan kanssa
  • ei kaidetta ulko-ovella