Turun tuomiokirkon TCYC -kuoro

Kuoron kotipaikka on Turun tuomiokirkossa, jonka liturgisessa elämässä kuoro toimii vahvana ja osaavana toimijana. TCYC matkustaa ja kouluttautuu jatkuvasti, ja lukuisat esiintymis- ja kilpailumatkat ovat suuntautuneet mm. Japaniin, Italiaan, Venetsiaan, Vietnamiin, Wittenbergiin ja Riikaan. Kuoro on palkittu useissa kotimaisissa ja kansainvälisissä kuorokilpailuissa kultaleimoin.

Kotimaassa kuoro vaikuttaa kotikirkkonsa Turun tuomiokirkon musiikkielämässä vahvalla ja osaavalla otteella. Ennakkoluulottomalla ja iloisella asenteellaan TCYC ympärilleen paljon reipasta iloa, ja TCYC:n aloitteesta tuomiokirkossa toimii mm. kolme käsikelloryhmää, Turun tuomiokirkon Oratoriokuoro ja lukuisia vaihtuvia hankeprojekteja.

Kuoro kokoaakin ympärilleen erilaisia toimijoita kulloisenkin tehtävän mukaan ja tuottaa katedraaliin myös isoja kirkkokuoroteoksia, joista esimerkkinä mm. Mozartin Requiem ja useat uusien kirkkomusiikkiteosten kantaesitykset (Urmas Sisask: Dom-oratorio). Kokoavana voimana TCYC puhuukin Turun tuomiokirkon kuoroperheestä. Kuoron omana vakituisena urkurina ja säestäjänä toimii tuomiokirkon urkuri, urkutaiteilija Markku Hietaharju.

Kuoron suojelija on Suomen luterilaisen kirkon arkkipiispa Tapio Luoma.

Nyt myös aikuiset naiset ovat tervetulleita pyrkimään TCYC-laulajaksi kaikkiin naisääniin. Kuoro harjoittelee kahdesti viikossa keskiviikkoisin ja torstaisin. TCYC on kuoro iloisille, haastetta kaipaaville ja ennakkoluulottomille musiikin ja katedraalin rakastajille. Kuoron motto on kuitenkin: Remember! It´s only for fun!

Kuoroa johtaa MuM dir. cant, Tuomiokirkkoseurakunnan kanttori Anu Åberg. Tervetuloa - laita postia tai soita ja sovi koelaulu!

anu.aberg@evl.fi
FB: Turku Cathedral TCYC Choir