Pyhän Katariinan kirkko

Harmaakattoinen vanha kivikirkko keväisessä maisemassa, edustalla hautausmaa.

040 341 7130 vahtimestari

040 341 7350 varaukset, muut kuin vihkimiset ja kasteet

400

Pyhän Katariinan kirkko edustaa vanhaa keskiaikaista kirkkorakennusperinnettä. Vaikka se on kerran perusteellisesti tuhottu ja käynyt läpi useita peruskorjauksia, se on kuitenkin hyvin säilyttänyt alkuperäisen ilmeensä ja keskiaikaisen suomalaisen kirkon perusmuodot.

Aukioloajat ja varaukset

Kirkko on avoinna tapahtumien yhteydessä tai sopimuksen mukaan.

Vihkimisiä ja kasteita varten Pyhän Katariinan kirkkoa voi varata varauspalvelusta. Muita tilaisuuksia varten tiedustelut Katariinanseurakunnan seurakuntasihteeriltä puh. 040 341 7350.

Pyhän Katariinan kirkko juhlatilana

Eloisan Ylioppilaskylän ja vilkkaan kylpylän välissä, maalaismaisessa keitaassa sijaitsevat puinen pappila puutarhoineen, vanhat maatalot, punamullatut kirkkoaitat, vehreä kirkkomaa ja mietteliäs harmaakivikirkko. Alue tarjoaa idyllisen paikan perhejuhlien vietolle.

Pyhän Katariinan kirkkoon mahtuu 350 henkilöä. Perhejuhlia tai hautajaisia varten voi varata tilat kirkon pihapiiristä. Katariinan pappilassa on tilat 80 vieraalle. Nummen seurakuntakodissa on mahdollisuus järjestää 100 hengen tilaisuuksia ja Nummen Punaiseen tupaan mahtuu 30 henkilöä.

Parkkipaikat

Pyhän Katariinan kirkon yhteydessä on laajahko parkkialue. Kirkkoaukion parkkipaikat ovat Turun kaupungin parkkipaikkoja ja ne ovat kaupungin pysäköinninvalvonnan piirissä. Muistathan siis parkkikiekon pysäköidessäsi.

Lisäksi kirkkoon pääsee julkisilla kulkuvälineillä, joiden aikataulu- ja reittitiedot löytyvät Turun kaupungin palvelustaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (linkki johtaa ulkopuoliselle sivustolle ja aukeaa uudessa ikkunassa).

Esteettömyys: vähäisiä esteitä

• pääsisäänkäynnillä ei ovenavauspainiketta
  • penkkiin mentäessä kynnys
  • alttarille esteetön pääsy
  • valaistus voi aiheuttaa haasteita näkörajoitteisille
  • induktiosilmukka kuulovammaisille
  • ei inva-WC:tä

Tiedustelut ja varaukset:

040 341 7011 vihkimiset ja kasteet, ma-pe klo 9-15

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
Pysäköinti Pysäköinti
wc wc
Wifi
Videotykki
Valkokangas
Piano/flyygeli
Äänentoistolaite
Kastemalja

su 24.3. klo 10.00

Palmusunnuntain messu

Palmusunnuntain messu Pyhän Katariinan kirkossa.
ke 27.3. klo 18.00

Polun messu

Polun Messu on erityisesti nuorille aikuisille suunnattu jumalanpalvelus, joka järjestetään kuukausittain. Hyvää musiikkia, rento tunnelma, käytännönläheistä opetusta, ehtoollinen ja iltapala.
to 28.3. klo 16.30

Cantio sacra - matinea

Kiirastorstain iltapäivässä Reinhard Keiser: "Markus-passio". Turun Konservatorion esiintyjät.
to 28.3. klo 19.00

Kiirastorstain messu

Kiirastorstain Pyhä ehtoollinen Pyhän Katariinan kirkossa.
pe 29.3. klo 10.00

Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus

Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus Pyhän Katariinan kirkossa. YLE 1 - radiointi.
pe 29.3. klo 15.00

Jeesuksen kuolinhetken hartaus

Jeesuksen kuolinhetken hartaus Pyhän Katariinan kirkossa.
su 31.3. klo 10.00

Pääsiäispäivän messu

Pääsiäispäivän messu Pyhän Katariinan kirkossa.
su 7.4. klo 10.00

Messu