Ohjelmaa varttuneelle väelle

Teitä kutsutaan monilla nimillä, joskus senioreiksi, joskus ikääntyneiksi, joskus ihan vaan vanhoiksi. Vaikka jalka ei nousisi samaan tahtiin kuin nuoremmilla, ei se tarkoita, ettette haluaisi osallistua toimintaan. Sitä Maarian seurakunnassa onneksi riittää!

Seurakunta järjestää lukuisia erilaisia piirejä, kerhoja ja jumppia eläkeikäisille ympäri Maarian seurakunnan aluetta. Alta näet viikkotoimintaa seurakuntataloittain. Tulevat retket ja leirit löydät täältä. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Kevät 2024

Tarkistathan myös tapahtumakalenterista viimeisimmät tiedot kokoontumisista. Siirry tästä Maarian seurakunnan tapahtumakalenteriin.

Yli-Maarian tuolijumppa siirtynyt remontin vuoksi Kotimäen seurakuntatalolle. Siellä jumpataan keskiviikkoisin klo 11.30 alkaen. Seuraa tuolijumpan ilmoittelua täältä tai tapahtumakalenterista. Jumppamaksu 2€.

Yhteinen kahvihetki eläkeläisten kerhossa. Kolme eläkeläistä istuvat ja neljäs rouva kaataa kahvia.
Runosmäen Ystäväntupalaiset kahvilla. (Kuva: Timo Jakonen)

Hepokullan seurakuntatalo

Kodikas seurakuntatalo, keskellä Hepokullan asuinaluetta, on täynnä toimintaa. Hepokullassa kokoontuu esimerkiksi perhekerhoja, varttuneen väen piirejä sekä partiotoimintaa. Hepokullan seurakuntatalolla sijaitsee myös diakonian vastaanottotilat. Varttuneen väen ohjelmasta saat lisätietoja alueen diakoniatyöntekijältä Tamara Partaselta, p. 040 341 7495.

• Sukkaset-ryhmä parittomien viikkojen maanantaisin klo 12-13.30. Kevätkausi 15.1.-20.5.2024. (Ei hiljaisella viikolla 25.3.) Neulotaan kastesukkia lahjaksi uusille seurakuntalaisille, sekä lahjoitussukkia diakoniatyön käyttöön. Lankalahjoitukset ovat tervetulleita!
  • Hepokullan tuolijumppa kokoontuu joka tiistai klo 12.30. Parillisilla viikoilla kahvi ja hartaus, parittomilla mehu. Jumpan maksu 2 €. Kevätkausi 9.1.-14.5.2024. (Ei hiljaisella viikolla 26.3.)
  • Lukkarin laulajaiset kerran kuukaudessa torstaisin klo 13. Kanttorina Tero Niemi. Kokoontumiset: 1.2., 29.2., 28.3. ja 25.4.2024.

Kotimäen seurakuntatalo

Pohjois-Turussa sijaitseva Kotimäen seurakuntatalo kokoaa ihmisiä niin pääsiäisvaelluksiin kuin kylvönsiunaamiseen. Kotimäessä kokoontuu myös useita varttuneen väen piirejä. Lisätietoa Kotimäen toiminnasta saat diakoniatyöntekijä Katariina Ottossonilta p. 040 341 7453.

• Muistijumppa parillisten viikkojen maanantaisin klo 12.30. Kevätkausi 8.1.-27.5.2024. (Ei toisena Pääsiäispäivänä 1.4.)
  • Aikuisten askarteluryhmä joka toinen tiistai (parittomat viikot) klo 12.30. Kevätkausi 16.1.-21.5.2024. (Ei hiljaisella viikolla 26.3.)

Maarian pappilan talli

• Villasukkapiiri kokoontuu neulomaan kuukauden viimeinen tiistai klo 13. Kevään kokoontumiset 30.1., 27.2. ja 26.3. Vetäjänä toimii Anita Pussinen. Ota mukaan oma neule tai kudo seurakunnan hyväntekeväisyyteen.

Raunistulan seurakuntatalo

Raunistulan seurakuntatalolla pääsee hiljentymään, vaikka vieressä kulkee vilkkaasti liikennöity tie. Seurakuntatalolla kokoontuu erilaisia piirejä ja siellä sijaitsee diakonian vastanottotilat. Lisätietoa Raunistulan seurakuntatalon varttuneen väen toiminnasta saat diakoniatyöntekijä Ulla Valtoselta p. 040 341 7144.

• Raunistulan seniorikahvila parillisten viikkojen tiistaisin klo 13. Vapaaehtoinen kahvimaksu 2 €. Kevätkausi 9.1.-14.5.2024.

Runosmäen seurakuntatalo

Seurakuntatalo sijaitsee Turun keskustan pohjoispuolelle keskellä Runosmäen asuinaluetta. Runosmäen seurakuntatalolla kokoontuu sekä varttuneelle väelle että perheille suunnattua toimintaa. Lisätietoa varttuneen väen ohjelmasta saat alueen diakoniatyöntekijältä Janina Korpioksalta, p. 040 341 7152.

• Ystäväntupa maanantaisin klo 13-15. Vuoroviikoin tuolijumppaa ja muistijumppaa sekä vaihtelevaa hengellistä ohjelmaa. Vapaaehtoinen kahvimaksu 2 €. Kevätkausi 8.1.-20.5.2024.

Yli-Maarian seurakuntatalo

Yli-Maarian kasvava asuinalue sai oman seurakuntatalonsa vuonna 2011. Seurakuntatalo sijaitsee kaupan kupeessa ja on vilkkaassa käytössä. Yli-Maarian seurakuntatalo kokoaa kaiken ikäisiä. Lisätietoa Yli-Maarian varttuneen väen toiminnasta saat diakoniatyöntekijä Katariina Ottossonilta p. 040 341 7453.

• Yli-Maarian tuolijumppa (joka torstai klo 11.30.) Jumppamaksu 2 €, sis. kahvin ja pullan. Kevätkausi alkaa 10.1.2024. Remontin vuoksi jumppa pidetään toistaiseksi Kotimäen seurakuntatalolla keskiviikkoisin klo 11.30.
  • Naisten aamu kerran kuukaudessa lauantaisin klo 9-11. Kaikille naisille avoin ryhmä. Kevään 2024 kokoontumiset 20.1., 17.2., 9.3., 20.4. ja 18.5.

Vanhustenviikon tapahtuma ikäihmisille

Lokakuussa kokoonnutaan viettämään vanhustenviikon tapahtumaa ohjelman, lounaan ja kahvien merkeissä.

Tarkemmat tiedot päivittyvät syksyllä.

Retket ja leirit

Käy kurkkaamassa kevään ja kesän 2024 retket ja leirit alla olevasta linkistä.

Leirit ja retket - Turun ja Kaarinan seurakunnat (turunseurakunnat.fi)