Pappi tukena työpaikoilla

Työpaikkapappi on käytössäsi yhteistyöyrityksissä. Hän on työntekijöiden kuuntelija. Hän tekee säännöllisiä käyntejä työpaikolla. Työntekijänä voit silloin keskustella papin kanssa iloistasi ja suruistasi. Kirkon jäsenyyttä ei vaadita keskusteluihin. Pappi voi olla tukenasi myös silloin, kun yritys joutuu esimerkiksi irtisanomaan työntekijöitään.

Turun tuomiokirkko taustalla, autoja ajaa tietä ja ihmisiä kävelee.

Keskustelusta apua

Työpaikkapapille voit jutella

• asiat luottamuksellisesti, pappi on vaitiolovelvollinen
  • työhön liittyvistä paineista ja ilmapiiristä
  • arjen asioista matalalla kynnyksellä ja keskustella myös henkilökohtaiseen elämään liittyvistä asioista
  • myös uskonnollisista asioista halutessasi
  • ja keskustelun avulla ennaltaehkäistä pienien ongelmien pahenemista elämänkriiseiksi. Tehtävänä on tukea työntekijän jaksamista ja työkykyä.

Säännölliset vierailut

Yrityksen koko vaikuttaa siihen, miten usein pappi vierailee työpaikalla. Pienissä yrityksissä riittää, että hän käy kerran kuukaudessa. Isoissa yrityksissä hän käy yleensä viikoittain.

Työpaikkapappimme on jo vuosien ajan käynyt Meyer Turun telakalla. Hän on työskennellyt yhdessä työterveyshuollon kanssa ja tehnyt työhyvinvoinnin ja työhön paluun koulutuksia. Saamamme palautteen mukaan työntekijät ovat kokeneet koulutukset ja papin vierailut hyödyllisinä. Työpaikkapappi tekee yhteistyötä myös muutaman rakennusalan yrityksen kanssa.

Onko yrityksenne kiinnostunut työpaikkapapin keskusteluavusta? Jos kyllä, ota yhteyttä!

Tukea irtisanomisissa

Irtisanomistilanteessa henkilöstö saattaa tarvita erityistä tukea. Työpaikkapappimme ja yhteiskunnallisen työn diakoniatyöntekijä voivat tulla kartoittaamaan yhdessä teidän yrityksen kanssa tuen tarvetta. Meiltä voitte pyytää keskustelu mahdollisuutta työntekijöille, luottamushenkilöille ja yritysjohdolle. Kovan paineen alla keskustelu voi olla avuksi.

Autamme mielellämme, joten ole yhteydessä, jos yrityksesi ja työntekijäsi kaipaavat apuamme.

yhteiskunnallisen työn pappi
Yhteinen diakonia- ja sielunhoitotyö

Työpaikkayhteistyö, Työttömät

Eetu Myllymäki on yhteiskunnallisen työn pappi. Eetu on keskittynyt kirkon seinien ulkopuolella tapahtuvaan työhön. Hän kohtaa ihmisiä mm. Meyerin Turun telakan työpaikkapappina, Turun seudun TST ry:n toiminnassa ja Sirkkalan päiväkeskuksessa. Eetuun voit olla yhteydessä, jos sinulla on vaikkapa jokin idea, joka liittyy pitkäaikaistyöttömien hyvinvointiin.

Työssä Eetua kiinnostaa erityisesti asunnottomuuteen ja asumisen onnistumiseen liittyvät asiat. Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän ympäristövastuuta Eetu edistää ymppäkerhossa, johon kuuluu ympäristöasioista kiinnostuneita kirkon jäseniä.