Tule vapaaehtoiseksi!

Haluatko antaa aikaasi muiden auttamiseen? Kiinnostaako sinua olla vanhuksen ulkoiluystävä, tekstinlukija jumalanpalveluksessa, leiriavustaja, ruoanjakelija tai vaikka vaatehuoltaja? Sinulla on runsaasti vaihtoehtoja tehdä vapaaehtoistyötä.

Seurakunnat, yhteinen kasvatustyö ja yhteinen diakonia- ja sielunhoitotyö tarjoavat monenlaisia vapaaehtoistyön pestejä. Voit tehdä vapaaehtoistyötä eri-ikäisten ihmisten parissa ‒ silloin kun sinulle sopii. Ehkä haluat jotain säännöllistä tekemistä, kuten olla kerho-ohjaajana kerran viikossa. Tai tehdä vapaaehtoistyötä silloin tällöin. Osa vapaaehtoistyön tehtävistä on kausiluontoisia: leirejä järjestetään erityisesti kesäaikana, ja Lahja lapselle -keräys ajoittuu joulunalusaikaan.

Mitä sinä haluaisit tehdä?

Voit valita jo olemassa olevista tehtävistä oman paikkasi tai voit ehdottaa täysin uutta vapaaehtoistehtävää. Ota rohkeasti yhteyttä ja kerro ideastasi!
Tulosta esimerkiksi lomake tästä, täytä ja toimita Maarian seurakunnan työntekijälle.

Vanhus ja leiriavustaja juttelevat kesäisessä ympäristössä. Kuvituskuva.

Löydä oma tehtäväsi

Kurkkaa lisää vapaaehtoistyön mahdollisuuksia Vapaaehtoistyo.fi-palvelussaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Palvelusta löydät sekä seurakuntayhtymän että kolmannen sektorin toimijoiden vapaaehtoistehtäviä. Kirkko Turussa ja Kaarinassa tarjoaa erilaisia vapaaehtoistehtäviä, tutustu kirkon ajantasaisiin vapaaehtoistehtäviin sivulta

Hitta ditt sätt att engagera dig!

Församlingen är inte de anställda, alla som hör till församlingen är byggstenar i vår gemensamma kyrka. Det du gör för din nästa är att bygga församling. Du kan vara vän till någon som annars skulle vara ensam, engagera dig som flyktingvän eller delta i våra gudstjänstgrupper.

Läs mera om frivilligarbetet i Åbo svenska församling

vapaaehtoistyön diakoniatyöntekijä
Yhteinen diakonia- ja sielunhoitotyö

Ulla Mäenpää on vapaaehtoistyön diakoniatyöntekijä.  Hänen päävastuualueenaan on koordinoida kaupungin hoivakodeissa tapahtuva vapaaehtoistoimintaa, saattohoidon tukihenkilötoimintaa ja Pilkahdus-lauluryhmän toimintaa.  Ulla tekee mielellään yhteistyötä seurakuntien, järjestöjen, yhdistysten, kaupungin toimijoiden ja muiden yhteistyötahojen kanssa. Hän on innostunut kokeilemaan ja kehittämään uutta yhteistyössä muiden kanssa.

vapaaehtoistyön toiminnanohjaaja
Yhteinen diakonia- ja sielunhoitotyö