Tehdään yhdessä!

Mitä sinä osaat parhaiten? Miten haluat auttaa? Seurakunta tarjoaa erilaisia mahdollisuuksia tehdä hyvää ja auttaa toisia.

Toisten auttaminen tuo elämään iloa. Auttaminen voi olla kertaluontoista tai säännöllisempää.

Vapaaehtoinen - sinua tarvitaan

Messut ja jumalanpalvelukset

Seurakuntalaiset ovat tervetulleita toimimaan erilaisissa tehtävissä jumalanpalveluksissa. Raamatun lukeminen, musisointi, ehtoollisen jakaminen, rukouksen johtaminen, kirkkokahvin keittäminen, messuun kokoontuvan seurakunnan vastaanottaminen ja monet muut tehtävät ovat avoinna halukkaille.

kappalainen
Johanna Viirros
johanna.viirros@evl.fi

Kirkkokaveriksi tai avuksi seurakunnan tapahtumiin

Seurakuntamme alueella asuu paljon yksinäisiä ja liikuntarajoitteisia
henkilöitä, jotka mieluusti ottaisivat osaa seurakunnan toimintaan. Pystyisitkö sinä auttamaan ja lähtemään avuksi ja ystäväksi toimintaan?

Diakoniatyö

Sukkia ja lapasia lahjoituksena diakoniatyön asiakkaille
Otamme mielellämme vastaan vähävaraisille kudottuja sukkia ja lapasia
ja muuta kylmällä säällä lämmittävää.

Päivi Rönnblad
paivi.ronnblad@evl.fi

Lautapeli-illat

Lautapeli-iltoihin kaivataan vapaaehtoista, jolla on auto käytössä ja hygieniapassi. Vapaaehtoistyöntekijän toivotaan olevan myös ihmisten kanssa luontevasti vuorovaikutuksessa. Tehtäviin kuuluu hävikkiruoan hakeminen A-killalta, sen esille laitto ja siivous. Tehtävään perehdytetään. Kiinnostuitko?

Lähetystyö

Lähetystyö tarvitsee arpajaisvoittoja. Jos sinulla on ylimääräistä hyvää, jota voisit lahjoittaa lähetystyön hyväksi, otamme ilolla vastaan. Jos taas koet leipomisen tai kahvilatoiminnan omaksesi, kahvitustiimissämme on aina paikkoja auki. Tavalliset kotikokin taidot riittävät.

kirkkoherra
Leena Kairavuo
p. 0403417216
leena.kairavuo@evl.fi

Perhetyö

Apuna tarjoilussa, tapahtumien valmistelussa tai ohjelman toteuttamisessa. Erityisesti apua tarvitaan perhetyön ilta- tai viikonlopun tapahtumissa.

perhetyöntekijä
Jaana Heinonen
jaana.heinonen@evl.fi

Varttuneen väen kerhonvetäjäksi

Aika ajoin tarvitsemme uusia ohjaajia varttuneen väen kerhoihin.

Päivi Rönnblad
paivi.ronnblad@evl.fi

Yhteisöruokailu

Yhteisöruokailut
Varissuon kirkon yläkerrassa järjestään maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin yhteisöruokailu. Avoimia tehtäviä on keittiön
puolella (hygieniapassi vaaditaan).

Ystäväksi yksinäiselle

Seurakuntamme alueella asuu yksinäisiä ihmisiä ja ihmisiä, joilla olisi aikaa ja halua ilahduttaa yksinäistä.
Ystävätoimintaa Turun alueella koordinoi vanhustyön toiminnanohjaaja p. 040 341 7551.

Yhteisvastuukeräys

Yhteisvastuuta kerätään sekä lista-, että lipaskeräyksenä. Keräyksen sydän on suuri vapaaehtoisten joukko, jota ilman Yhteisvastuukeräyksen menestyksekäs toteuttaminen olisi mahdotonta. Kutsumme sinut mukaan.

Eliisa Lehti
eliisa.m.lehti@evl.fi

Tarjolla olevia tehtäviä on monenlaisia - löydetään yhdessä sinulle omasi!

Kokoelma käsitöitä, kudottuja sukkia ja lapasia.
Kerhoissa tehdään käsitöitä, pelataan lautapelejä, tavataan tuttuja ja uusia kasvoja, jutellaan, kahvitellaan.