Tilaa aikuisten ajatuksille

Meitä ihmisiä ei ole valettu samasta muotista. Joku innostuu teologisista ja yhteiskunnallisista keskusteluista, toisen sydän palaa diakoniatyölle. Joku kaipaa hiljaisuutta, toinen toimintaa.

On suuri rikkaus, että meitä on moneksi. Jokaista tarvitaan.

Seurakunnan toiminta elää ja kehittyy seurakuntalaisten tarpeiden ja toiveiden mukaan. Aikuistyön pappi Elina Kerokoski kuulee mielellään ajatuksiasi siitä, millaista seurakuntaelämää Katariinan alueen aikuiset kaipaavat.

Tilaisuuksia aikuisille

Seurakunnassa on paljon aikuisille suunnattuja tilaisuuksia, joihin voi osallistua silloin, kun itselle sopii. Etukäteisilmoittautumista ei tarvita.

Kaikki ajankohtaiset tapahtumamme löytyvät tapahtumakalenterista (linkki aikuisten tapahtumiin).

Seurat

Varissuon kirkolla pidetään herännäisseurat noin kerran kuukaudessa maanantaisin. Seuroissa veisataan Siionin virsiä, kuunnellaan lyhyitä puheita ja juodaan iltateet.

Seurakahvitus alkaa klo 18.30 ja seurat klo 19.00.

Seurojen yhteyshenkilö on Kerttu Vihantola, kepamirjami@gmail.com.

Historiakerhon tilaisuudet

Katariinanseurakunnan yhteydessä toimii historiakerho, joka järjestää erilaisia tapahtumia ja retkiä. Kerhon suurin vuosittainen tapahtuma on viime vuosina ollut Pyhän Katariinan kirkkoaukiolla järjestettävät joulumarkkinat.

Valoa yössä -keskustelusarja

Valoa yössä on kristillis-yhteiskunnallinen keskustelusarja. Valoa yössä -illoissa kuullaan alustuksia ajankohtaisista aiheista, nautitaan musiikista ja keskustellaan.

Tarjoilu on järjestetty nyyttikestiperiaatteella ja jokainen voi halutessaan tuoda oman leivonnaisen yhteiseen koriin jaettavaksi.

Valoa yössä -sarjasta vastaa emeritus ohjelmapäällikkö Kari J. Kettula p. 0400 820 534.

Tunnelmia Valoa yössä -keskustelusarjasta joulukuussa 2021 Pyhän Katariinan kirkossa.
Edessä vasemmalta: kirkkoherra Leena Kairavuo, piispa Mari Leppänen ja Turun Musiikkijuhlien toimitusjohtaja Liisa Ketomäki.
Takana vasemmalta: emeritus ohjelmapäällikkö Kari J. Kettula ja kanttori Markku Lautjärvi.

Musiikkiesitys Varissuon kirkon pihalla. Yleisöä.
Musiikkituokio Varissuon kirkon pihalla.