Pääsiäinen vie meitä kohti toivoa ja valoa

Pääsiäinen on kirkkovuoden suurin juhla. Pääsiäisjakson aikana seurataan Jeesuksen elämän viimeisiä vaiheita ja ylösnousemusta.

Fastetiden och påsken i Åbo svenska församlingLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Paastokalenteri johdattaa pääsiäiseen

Tuhkakeskiviikosta alkaa 40 päivän pituinen paastonaika ja valmistautuminen pääsiäiseen. Paastonaika antaa mahdollisuuden raivata turhaa pois ja etsiä sitä, mikä on merkityksellistä. Paastokalenteri tarjoaa pienen ajatuksen tai tehtävän jokaiselle päivälle toiseen pääsiäispäivään asti.

Tuhkakeskiviikkona käynnistyy myös kirkon vuosittainen Ekopaasto-kampanja, jossa innostetaan suomalaisia mukaan kestävän kehityksen huomioivaan elämäntapaan.

Lue lisää Ekopaastosta ja tutustu paastokalenteriinLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Paastokalenteri 2024 -banneri.

Hiljenny kotihartauteen

Rakenna pääsiäisasetelma, sytytä kynttilä ja hiljenny hiljaisen viikon ja pääsiäisen kotihartauteen.

Kotihartaus hiljaisella viikolla ja pääsiäisenä