Turun ja Kaarinan seurakunnilta 60 000 euroa Ukrainaan

Seurakunnat tukevat Ukrainan sodan keskelle joutuneita perheitä 60 000 euron hätäavulla.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto päätti torstaina 3. maaliskuuta myöntää kahdelle avustusjärjestölle, Kirkon Ulkomaanavulle ja Suomen Punaiselle Ristille, kummallekin 30 000 euron avustuksen käytettäväksi Ukrainan perheiden hätäapuun.

Ukrainassa on valtava inhimillinen ja materiaalinen kriisi. Kirkon Ulkomaanavulla on käynnissä hätäapukeräys Ukrainan perheille. Suomen Punainen Risti kerää varoja Ukrainan kriisin uhreille katastrofirahaston kautta. Molemmat järjestöt kanavoivat apua eurooppalaisten kumppanien kautta, jotta avun perille saanti on mahdollisimman tehokasta.

Turun ja Kaarinan seurakunnat tukevat tilannetta paitsi konkreettisesti rahallisella tuella, myös keskusteluavulla ja rukoushetkillä, jotka helpottavat Ukrainan sodan aiheuttamaa pelkoa ja ahdistusta.

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 3.3.2022/ PH)

Thu Mar 03 18:45:57 EET 2022