Hernekeitto kannustaa jälleen yhteiseen vastuuseen

Hernekeittoa myynnissä Yhteisvastuun hyväksi Tuomiokirkkotorilla sunnuntaina 6.2. Tuomiokirkon messun jälkeen

Lähikuvassa herneitä ja tekstiä, jonka sisältö käy ilmi myös uutisesta

Tämän vuoden Yhteisvastuukeräys starttaa Tuomiokirkkotorilla soppatykin voimalla, kun sunnuntain 6.2.2022 messun jälkeen Tuomiokirkon edustalla myydään hernekeittoa keräyksen hyväksi. Myynti alkaa n. klo 11.15 ja keittoa riittää n. 200 ensimmäiselle.

Yhteisvastuukeräyksellä tuetaan tänä vuonna koronapandemian seurauksista kärsiviä lapsia ja nuoria Suomessa ja maailmalla. Keräys alkaa kynttilänpäivänä 6.2., mutta keräyslupa on voimassa koko vuoden. Aktiivisin keräyskausi ajoittuu helmi-huhtikuulle.

Puolen litran hernekeittoannos Tuomiokirkkotorilla maksaa 3,5 euroa, kun taas litra maksaa 5 euroa. Kotiin viemisiksi keiton saa mukaan omaan astiaan tai paikalta saatavaan litran pakasterasiaan. Tarjolla on myös vegaaninen vaihtoehto.

- Meille oli pitkään kysymysmerkki, voidaanko tätä tilaisuutta rajoitusten vuoksi ollenkaan järjestää tänä vuonna, sanoo soppatykin hoitaja Jaakko Laaksonen. – Tämä tulikin nyt niin nopeasti, että toivottavasti ihmiset saavat tietää asiasta ja että moni lähtisi liikkeelle hyvän asian puolesta. Nuorten hyvinvointi on niin kauhean tärkeä asia.

Hernekeittoa myynnissä Yhteisvastuun hyväksi Turun tuomiokirkkotorilla sunnuntaina 6.2. messun jälkeen n. klo 11.15.

TMKsrkn viestintä 31.1. / Eka

Mon Jan 31 11:48:16 EET 2022