Tervetuloa itsenäisyyspäivän jumalanpalveluksiin

Itsenäisyyspäivän jumalanpalveluksia vietetään seurakunnissa maanantaina 6. päivänä joulukuuta. Tarkistathan oman seurakunnan jumalanpalveluksen tiedot tapahtumakalenterista tai Lilja-lehdestä.

Suomen lippu

Itsenäisyyspäivänä liput liehuvat saloissa.

Jumalanpalveluksissa ei tarkasteta koronapassia, mutta suositellaan maskin ja käsidesin käyttöä. Olet lämpimästi tervetullut!

Monissa kirkoissa vietetään jumalanpalvelusta klo 10, mutta esimerkiksi Mikaelinkirkossa klo 11, Kakskerran kirkossa klo 12 ja Henrikinkirkossa klo 15.  Åbo svenska församlingin jumalanpalvelus on Aureliassa klo 10.30. Voit tarkistaa tiedot tapahtumakalenterista.

Pyhän aiheena on kiitos isänmaasta ja liturginen väri on valkoinen. Kiitämme isänmaamme vapaudesta ja itsenäisyydestä sekä rukoilemme isänmaan ja kansan puolesta. Monissa seurakunnissa on jumalanpalveluksen jälkeen seppeleen lasku sankarihaudoille.

Katariinan Joulutori

Katariinanseurakunnassa on Pyhän Katariinan kirkon jumalanpalveluksen ja seppeleenlaskun jälkeen itsenäisyyspäivänä klo 11-14 Joulutori. Maksuton kirkkobussikuljetus on järjestetty. Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus lähetetään myös suoratoistona Katariinanseurakunnan Facebook-sivulla, ja sen voi katsoa myös jälkeenpäin tallenteena.

Tori löytyy Katariinan pappilan ja Nummen seurakuntakodin pihoilta Katariinankirkon vierestä. Joulutorilla on myyntikojuja, joissa myydään käsitöitä, leivonnaisia, kahvilaherkkuja ja muuta. Tarjolla myös musiikkia ja joulun tunnelmaa! Lapsille on järjestetty omaa ohjelmaa.

Hyvää itsenäisyyspäivää!

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 4.12.2021 / PH)

Sat Dec 04 13:24:00 EET 2021