Kaikkien aikojen musiikkia Jouluradiosta

Vanha tuttu Jouluradio on jälleen lähtenyt soimaan radiotaajuuksilla niin Turun seudulla kuin eri puolilla Suomea Helsingistä Rovaniemelle ja Turusta Joensuuhun.

Jouluradion toimitus ryhmäkuvassa.

Jouluradion tekijät. Kuva Jani Laukkanen.

Turun seudulla Jouluradion antennitaajuus on tänäkin jouluna 93,8 MHz. Kaapelissa taajuudet ovat 98,0 MHz (DNA), 90,1 MHz (Telia) ja 98,90 MHz (Elisa). Jouluradion kanavaperheeseen kuuluu lisäksi kaikkiaan kymmenen persoonallista verkkokanavaa osoitteessa jouluradio.fi.

Jouluradion teemana on tänä vuonna menneiden vuosikymmenten nostalgia, kaikkinainen retroilu, kaiho ja kaipuu - mutta aina ilon kautta. Jouluradion ensimmäisen adventin yönä kajahtavan Hoosiannan esittää tänä vuonna Katri Helena.

”Poikkeustilan jälkeen ihmisillä on kaipuu vanhoihin ja hyviin aikoihin. Tämän vuoksi Jouluradion soittolistoilla kuullaan tällä kaudella nostalgiaa ja retroa. Meillä soi eri aikakausien joulusuosikkeja eli kaikkien aikojen joulumusiikkia”, sanoo Jouluradion tuottaja-toimittaja Katri Saarela, joka on myös Jouluradion uusi kanavaääni.

Joulumusiikki vie hetkiin, joita ei saa enää takaisin. Samalla joululaulut ovat ovelasti elämässä kiinni luomassa uusia muistoja. Muistojen joulu on uusi ohjelma, jossa soitetaan kuuntelijoiden toivomia nostalgisia ja muistoja kirvoittavia joululauluja. Muistojen joulu soi pääkanavalla lauantaisin 25.12. saakka klo 14 ja uusintana klo 18.

Aito ja alkuperäinen Jouluradio on kymmenen kanavan joulumusiikkiperhe ja verkkomedia. Pääkanavan lisäksi kanavaperhettä täydentää yhdeksän eri joulumusiikkityyleihin erikoistunutta verkkokanavaa. Aivan toisenlaista tunnelmaa kaipaaville ovat muun muassa verkko kanavat Rouhea joulu, Indiejoulu tai Pikkujouluradio. Koko perheen joulu soi Lasten jouluradiossa. Toisella kotimaisella joulua rakentaa Julradion. Kaikki verkkokanavat löytyvät osoitteella jouluradio.fi.

Jouluradion mahdollistavat evankelis-luterilaiset seurakunnat ympäri Suomen. Kirkko Turussa ja Kaarinassa tuo Jouluradion Turun seudulle joululahjana alueen asukkaille.

Joulumusiikki soi radioaalloilla loppiaiseen saakka.

(Seurakuntayhtymän viestintä 23.11.2021 / MV)

Tue Nov 23 14:18:00 EET 2021