Minulla on unelma - Maata näkyvissä -festarit huomenna 20. marraskuuta

Kristilliset musiikkifestarit Maata näkyvissä toteutuu tänä vuonna sekä livenä Gatorade Centerissä että verkossa. Tänä vuonna tapahtuma järjestetään koronaviruspandemian vuoksi poikkeuksellisesti yksipäiväisenä ja siihen myydään myös striimilippuja eli osallistua voi myös etänä.

Maata näkyvissä -festareiden lavalla laulaja ja mikrofoni.

Maata näkyvissä 2019. Kuva Renja Nurmi.

Paikalle Gatorade Centeriin odotetaan hieman alle 2 000 festarikävijää. Seurakuntaryhmiä saapuu viitisenkymmentä. Lisäksi striimin äärelle odotetaan vähintään satoja ihmisiä. Paikan päällä Gatorade Centerissä käytetään Lounais-Suomen aluehallintoviraston määräyksen mukaisesti koronapassia. Lisäksi tapahtumassa on vahva maskisuositus.

Maata Näkyvissä -festareiden projektipäällikkö Riina Halme kertoo odottavansa tapahtumaa hyvin ja hämmentyneinkin mielin, kun festarit vihdoin päästään järjestämään pitkän tauon jälkeen. Viime vuodelta Maata Näkyvissä -festarit jouduttiin koronatilanteen vuoksi perumaan.

”Olen todella onnellinen siitä, että niin monet lähtevät paikalle ja ovat nähneet vaivaa esimerkiksi koronapassin hankkimiseksi. Se on tosi hienoa ja liikuttavaa”, Halme sanoo.

Tapahtumasta päävastuussa oleva Sleyn nuorisotyön johtaja Juha Heinonen odottaa festareita luottavaisena.

”Totta kai viime päivien koronatilastojen valossa turvallisuuteen kiinnitetään entistäkin tarkempaa huomiota. Koronapassi on nyt hyvä väline”, Heinonen sanoo.

Hänen mukaansa Maata Näkyvissä -festarit elää lauantaina "Minulla on unelma" -teemansa mukaisesti.

”Maata Näkyvissä -festarit on saatu alun perin lahjana ylhäältä. Sen varassa, Jumalaan luottaen valmistaudumme myös tämän vuoden tapahtumaan. Henkilökohtaisesti odotan ihmisten kohtaamista ja Maata Näkyvissä -festareiden yhteisöllistä tunnelmaa”, Heinonen sanoo.

Turussa Mikaelinkirkossa järjestetään tänään perjantaina kello 18:30 Maata Näkyvissä -festareiden aattomessu yhteistyössä Turun Mikaelinseurakunnan kanssa.

(Maata Näkyvissä, seurakuntayhtymän viestintä 19.11.2021 / MV)

Fri Nov 19 10:56:00 EET 2021