Diakoniatyöntekijä Satu Pietilästä Turun ammattikorkeakoulun vuoden alumni

Yhteiskunnallisen työn diakoniatyöntekijä Satu Pietilä on valittu Turun ammattikorkeakoulun vuoden 2021 alumniksi. Pietilä työskentelee Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhteisessä diakoniatyössä.

Päätöksen valinnasta teki ammattikorkeakoulun rehtori-toimitusjohtaja Vesa Taatila. Perustelut vuoden alumnin valinnalle ovat seuraavat: Vuoden alumniksi valitaan henkilö, joka tekee omalla alallaan uraauurtavaa, yhteiskunnallisesti vaikuttavaa ja erinomaista työtä ja jolla on rooli työelämän ja korkeakoulun vuorovaikutuksen edistäjänä.

Satu Pietilä on työssään rakentanut ja tukenut moniammatillisia verkostoja. Pietilä on käynnistänyt kaksivuotisen Arvo ihmiselle -hankkeenLinkki avautuu uudessa välilehdessä yhdessä Turun ammattikorkeakoulun kanssa.

Arvo-hankkeessa kootaan yhteen ruoka-apupaikkojen ja matalan kynnyksen kohtaamispaikkojen toimijoita ja vahvistetaan heidän ohjauksellista toimintaansa. Näin toimijoiden valmiudet kohdata haastavissa elämäntilanteissa olevia asiakkaita paranevat. Hankkeen tavoitteena on löytää ja tukea jokaisen toimijan erityisosaamista niin, että vähillä resursseilla saadaan enemmän aikaiseksi. Hankkeen tuloksia ovat alueellinen verkostokartta ja verkostomainen työtapa sekä työvälineet, jotka tukevat yhdessä tekemistä.

Arvo-hanke kertoo siitä, että diakonialla voi parhaimmillaan olla merkittävä pelintekijän paikka sosiaali- ja terveysalan toimijoiden kehittämistyössä.

Pietilän viesti on: "Tarvitsemme verkostotyötä, verkostoitumista, joka perustuu toimijoiden väliseen luottamukseen, vastavuoroisuuteen ja sitoutumiseen."

Kuva: Pasi Leino

(Seurakuntayhtymän viestintä 29.10.2021 / RK)

2021-10-29 08:00:00.0