Uskontojen rauhankävely Turussa torstaina 23.9. klo 17-18.30

Puolalanpuistosta alkavaan tapahtumaan ja kävelyyn kaikki kiinnostuneet ovat lämpimästi tervetulleita. USKOT-foorumi täyttää tänä vuonna 10 vuotta.

Kulkue, banderolli, paljon ihmisiä, eri uskontojen edustajia.

Kuva vuoden 2017 Kirkkopäivien yhteydessä järjestetystä rauhankävelystä. Kuva Timo Jakonen

Uskontojen edustajat Turussa kävelevät torstaina rauhan ja ilmastotekojen puolesta. Uskontojen yhteistyöjärjestö USKOT-foorumin 10-vuotisjuhlavuoden kunniaksi uskontojen rauhankävelyt järjestetään Turun lisäksi myös Helsingissä ja Oulussa.

Kaikki Turun alueen asukkaat ovat tervetulleita osallistumaan kävelyyn rauhan puolesta!
Rauhankävely alkaa Puolalanpuistosta klo 17. Sieltä reitti kulkee Turun ortodoksisen kirkon, Turun juutalaisen seurakunnan synagogan ja Turun Islamilaisen Yhdyskunnan moskeijan kautta Turun tuomiokirkolle. Pysähdyspaikoille jätetään USKOT-foorumin laatima rauhantervehdys.

Turun tuomiokirkolla puhuvat muun muassa piispa emeritus, USKOT-foorumin edellinen puheenjohtaja, Kaarlo Kalliala, sekä muun muassa Turun ortodoksisen seurakunnan, Turun Islamilaisen Yhdyskunnan, Suomen bahá'í-yhteisön ja Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon ja muiden uskontoyhteisöjen edustajat, apulaispormestari Ville Valkonen sekä Turun kaupunginvaltuuston ryhmien edustajat.

Ympäristön ja luonnon kunnioittaminen on kaikkia uskontoja yhdistävä tekijä, ja ilmastonmuutoksen torjuminen on yhteinen asia. Erityisesti nuoret ovat aktiivisia ilmaston puolestapuhujia. Uskontojen edustajat kävelevät Nuorten rauhanviikon kunniaksi ilmastotekojen puolesta.
Rauhankävelyt ovat osa oikeusministeriön rasisminvastaisen ja hyvien väestösuhteiden toimintaohjelman toimeenpanoa.

(Tuomiokirkkoseurakunta/ TV ja seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 20.9.2021 / PH)

Mon Sep 20 09:43:00 EEST 2021