Kirkon keskusteluapu hakee uusia vapaaehtoisia Turussa

Kirkon keskusteluapu hakee uusia vapaaehtoisia päivystäjiä ja järjestää vapaaehtoistehtävään peruskurssin toukokuussa.  Kirkon keskusteluavun päivystäjiä haetaan Turun seudulle puhelimeen, nettiin ja chattiin.

Kuvassa solmu ja teksti Puhu se auttaa.

Vapaaehtoiset päivystäjät auttavat yhteydenottajaa kuuntelemalla ja keskustelemalla, luottamuksellisesti ja omaan elämänkokemukseensa nojautuen. Keskusteluavun päivystäjäksi haluavat käyvät läpi valintahaastattelun sekä peruskurssin. Päivystäjille järjestetään säännöllistä työnohjausta ja lisäkoulutusta. Turun alueen päivystäjät ovat osa valtakunnallista päivystäjien ryhmää.

Keskusteluavun peruskurssi alkaa tiistaina 3.5. ja jatkuu toukokuun loppuun. Kaikki hakijat haastatellaan ennen kurssia. Kurssi pidetään etänä Teams-ohjelman kautta. Osa koulutuksesta on itsenäistä opiskelua. Kurssille ilmoittaudutaan 31.3. mennessä osoitteessa www.lyyti.in/kirkonkeskusteluapu-kevat2021

Lisätietoa Kirkon keskusteluavusta löytyy osoitteesta www.kirkonkeskusteluapua.fi.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 15.3.2021)

2021-03-15 12:50:49.0