Talvisodan päättymisestä 81 vuotta

Turun Sotaveteraanit ry järjestää perinteisen talvisodan päättymisen muistojuhlan, johon voi osallistua netissä lauantaina 13.3. klo 18 osoitteessa virtuaalikirkko.fi

Tuomiokirkon edustan katulyhty talvista maisemaa vasten

Turun Sotaveteraanit ry järjestää perinteisen talvisodan päättymisen muistojuhlan, jota voi seurata netissä lauantaina 13.3. klo 18 osoitteessa virtuaalikirkko.fi. Tilaisuus on koronarajoitukset huomioiden nauhoitettu Turun tuomiokirkossa.

Muistojuhlassa puhuu arkkipiispa Tapio Luoma, liturgina toimii Turun tuomiokirkkoseurakunnan vt. kirkkoherra Mika Mäntyranta. Musiikista vastaavat kanttori Anu Åberg sekä urkuri Markku Hietaharju. Hartauden lisäksi kuullaan tuttuja ja perinteisiä musiikkikappaleita, esimerkiksi Suomalainen rukous sekä Finlandia-hymni, Turun Sotaveteraanien Perinnekuoron esittämänä. Kuoroa johtaa Pekka Salminen. Juhlassa soittaa myös Laivaston soittokunnan vaskikvintetti Toni Isokiven johdolla. Hänen lisäkseen kvintetissä soittavat Antti Riihimäki, Mikko Perälä, Vesa Huhtasalo, Janne Roine sekä lyömäsoittaja Tomi Salo.

Järjestäjät toivovat, että läheiset voisivat tarvittaessa auttaa tilaisuudesta kiinnostuneita ikäihmisiä tekniikan kanssa.

Talvisodan päättymisen muistojuhla Turun tuomiokirkosta lauantaina 13.3. klo 18 osoitteessa virtuaalikirkko.fi.

TMKsrk:n viestintä 080321 / Eka, korjattu 130321 / Sinikka

2021-03-08 11:19:00.0