Kauneimmat Joululaulut siirtyivät verkkoon

Kauneimmat Joululaulut kuuluvat monen suomalaisen joulunodotukseen. Koronarajoitusten myötä Turun ja Kaarinan kirkoissa pidettävät laulutilaisuudet on kuitenkin jouduttu perumaan. Täysin ilman rakkaita joululauluja ei kuitenkaan tarvitse olla: Kauneimmat Joululaulut siirtyivät verkkoon!

Kauneimmat joululaulut-lähetys tietokoneen ruudulla

Kauneimmat Joululaulut -hetkiä on tiedossa seurakuntien somekanavilla, verkkosivuilla ja Virtuaalikirkko-sivustolla. Luvassa on sekä suoria lähetyksiä että etukäteen kuvattuja videoita ja konsertteja.

Huomaathan, että oikeat Kauneimmat Joululaulut -tapahtumat ovat aina ilmaisia ja lahjoittaminen on vapaaehtoista. Lue lisää alta.

Lauluja ei tarvitse laulaa ulkomuistista edes etänä, vaan Kauneimmat Joululaulut -lauluvihkoja on tarjolla useissa paikoissa ympäri Turkua. Voit hakea itsellesi vihon aukioloaikojen puitteissa Tuomiokirkosta, Mikaelinkirkosta, Martinkirkosta, Maarian pappilan seimeltä, Hövelin kauppakeskuksesta ja S-Market Manhattanilta. Maarian kirkon vieressä olevasta pyhiinvaelluspostilaatikosta vihkoja voi hakea milloin vain. Paattisten seurakuntatalon edessä jaetaan Kauneimmat Joululaulut -vihkoja tiistaina 15.12. klo 15-18. Ruotsinkielisiä vihkoja saa Tuomiokirkosta sekä seurakuntien toimitalon Keskusrekisteristä Eerikinkatu 3:sta. Vihkoja on jaossa niin kauan kuin niitä riittää.

Tuomiokirkko on auki joka päivä klo 9-18 ja Keskusrekisteri arkisin klo 9-14. Mikaelinkirkko on avoinna arkisin klo 11-18, la klo 10-15 ja sunnuntaisin klo 12-14. Martinkirkko on auki keskiviikkoisin klo 13-18 ja sunnuntaisin klo 13-15. Maarian pappilan seimi on auki päivittäin klo 10-17.

Paikallisten Kauneimmat Joululaulut -lähetysten lisäksi joululauluja pääsee laulamaan Koko Suomen Kauneimmat Joululaulut -virtuaalitapahtuman mukana. Suomen Lähetysseura lähettää tapahtuman YouTube-kanavallaan (youtube.com/missionfi) sekä Lähetysseuran ja Kauneimpien Joululaulujen Facebook-sivulla sunnuntaina 13.12. klo 18. Tapahtuma on katsottavissa loppiaiseen 6.1. asti.

Kauneimmat joululaulut -lähetykset ja -videot:

su 13.12. klo 16 Kauneimmat Joululaulut -lähetys Mikaelinkirkosta osoitteessa facebook.fi/mikaelinsrk

su 13.12. klo 18 Kauneimmat Joululaulut -video Maarian kirkosta osoitteessa maarianseurakunta.fi. Laulujen sanat näytetään ruudussa.

pe 18.12. klo 16 Kauneimmat Joululaulut -lähetys Tuomiokirkosta osoitteessa virtuaalikirkko.fi

la 19.12. klo 19 Kanttoreiden Kauneimmat Joululaulut -video Martinkirkosta osoitteessa facebook.fi/martinseurakunta

lö 19.12. kl. 19.30 De Vackraste Julsångerna sänds via virtuaalikirkko.fi

su 20.12. klo 16 Kauneimmat joululaulut -konsertti osoitteessa facebook.com/Katariinanseurakunta. Kanttorit Elina Kerokoski ja Markku Lautjärvi.

su 20.12. klo 18 Kauneimmat Joululaulut -lähetys Martinkirkosta osoitteessa facebook.fi/martinseurakunta. Kanttorit Päivi Hannuksela, Timo Ustjugov, Julia Tamminen ja Mikko Salakari.

ti 22.12. striimattuja joululauluyllätyksiä lauluyhtye Valveen kanssa osoitteessa facebook.com/Katariinanseurakunta

De Vackraste Julsångerna sänds i år från Henrikskyrkan i Yle Fem:

• to 24.12 kl. 11
  • lö 26.12 kl. 8
  • sö 27.12 kl. 11
  • ons 6.1.2021 kl. 11

De Vackraste Julsångerna sänds i år från Henrikskyrkan i Yle Vega lö 26.12. kl. 13.03

#Kotikaunein eli kotona laulettava joululaulu joka päivä klo 18 osoitteessa facebook.com/turuntuomiokirkkoseurakunta

Lyhyitä livejä ja nauhoituksia pitkin joulunaikaa osoitteessa facebook.fi/mikaelinsrk

Lasten Kauneimmat Joululaulut -lähetyksen tallenne nähtävissä osoitteessa facebook.com/henrikinseurakunta

Kauneimpia joululauluja esittää Cantilena-kuoro tallenteessa 20.12. www.facebook.com/kaarinanseurakunta

Seurakuntien ja Lähetysseuran järjestämät Kauneimmat Joululaulut -Facebook-tapahtumat ovat joutuneet huijausyritysten kohteeksi.  Huijauksesta on havaintoja ainakin Tampereella.  Huijausta yrittävät ovat julkaisseet tapahtuman sivulla ja seurakunnan Facebook-sivulla kommenteissa linkkejä ulkopuolisille sivustoille, joilla on vaadittu luottokorttitietoja, jotta suoratoisto voi alkaa.  Oikeat Kauneimmat Joululaulut -tapahtumat ovat aina ilmaisia ja lahjoittaminen on vapaaehtoista.

Vinkkejä valetapahtuman tunnistamiseen:

• Järjestäjänä on jokin muu taho kuin seurakunta, Kauneimmat Joululaulut tai Suomen Lähetysseura. Järjestäjän Facebook-sivua tarkastelemalla voi arvioida, että kyse on esimerkiksi oikeasta seurakunnan sivusta.
• Epäilyttäviä ovat esimerkiksi englanninkielinen teksti tai linkki, joka ohjaa kirjautumisen takana olevalle sivustolle.
• Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet ovat aina ilmaisia ja lahjoittaminen vapaaehtoista. Lahjoittaa voi verkossa osoitteessa https://kauneimmatjoululaulut.fi/lahjoita.

(Suomen Lähetysseuran keräysluvat: Manner-Suomi RA/2020/3, voimassa 3.1.2020–31.12.2020 myönnetty 3.1.2020, Poliisihallitus. Ahvenanmaa: ÅLR 2019/6111, voimassa 2020, myönnetty 13.8.2019 Ahvenanmaan maakuntahallitus. Kerätyt varat käytetään vuosien 2020–2022 aikana Suomen Lähetysseuran ulkomaantyöhön.)

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 10.12.2020 / AH - päivitetty 11.12.2020 - päivitetty 13.12.2020)

Thu Dec 10 09:12:00 EET 2020