Arkkipiispa toimittaa piispantarkastuksen Turun Martinseurakunnassa

Turun Martinseurakunnassa pidetään piispantarkastus 17.–18.9. ja 20.9.2020. Yleisö on tervetullut Martinkirkkoon torstai-illan tilaisuuteen ja sunnuntain päätösmessuun, turvavälit huomioiden.

Syksyinen Martinkirkon etupiha.

Piispantarkastuksen tarkoituksena on tukea seurakuntaa. Arkkipiispa Tapio Luoman toimittamassa tarkastuksessa arvioidaan yhdessä työntekijöiden, seurakuntalaisten ja arkkipiispan seurueen kanssa sitä, mitä seurakunnalle ja työyhteisölle kuuluu tänään. Samalla tarkastellaan toimintaympäristön muutoksia ja pohditaan, minkälaisia ovat seurakunnan ja seurakuntayhtymän tulevaisuuden näkymät.

Tarkastusviikon torstaina 17.9. klo 19 järjestetään Martinkirkossa kaikille seurakuntalaisille avoin ”Ilta arkkipiispan seurassa” -tapahtuma. Iltatilaisuudessa osallistujat voivat esittää omia kysymyksiään suoraan arkkipiispalle.

Sunnuntaina 20.9. piispantarkastusviikko päättyy klo 10 Martinkirkossa pidettävään kaikille avoimeen selkomessuun. Messun toteutuksesta vastaavat arkkipiispa, seurakunnan työntekijät ja Martinseurakunnan nuoret. Messun jälkeen tarjoillaan kaikille kirkkokahvit ulkona kirkonmäellä.

Edellinen piispantarkastus tehtiin Martinseurakunnassa 16 vuotta sitten. Martinseurakunnan piispantarkastus on arkkipiispa Tapio Luomalle ensimmäinen arkkipiispan virassa.

(Martinseurakunnan ja seurakuntayhtymän viestintä 2.9.2020 / HK, AR)

Kuva: Timo Jakonen

Wed Sep 02 11:51:00 EEST 2020