Yö on tähtikirkas -konsertti Maarian kirkossa

Anna Rainio ja Mikko Ikäheimo soittavat barokkiaikaista italialaista musiikkia
Soittajat Anna Rainio ja Mikko Ikäheimo

Anna Rainio ja Mikko Ikäheimo, kuva: Heikkigraphy

Italian varhaiset mestarit soivat konsertissa Maarian kirkossa sunnuntaina 2.2. klo 19. Konsertti vie kuulijan barokkiviulun, arkkiluutun ja barokkikitaran avulla 1600-luvun italialaissäveltäjien maailmaan. Soittajat Anna Rainio ja Mikko Ikäheimo loihtivat kuulijoiden eteen säveliä ajalta, jolloin soitinmusiikin varsinainen valtakausi oli vasta alkanut. Italia oli barokkimusiikin keskeisimpiä vaikuttajia, ja sen tyyliä matkittiin ja jäljiteltiin laajasti ympäri Euroopan.

1600-luvun italialaisista säveltäjistä osa oli erittäin tuotteliaita ja tunnettuja, toiset ovat jättäneet jälkeensä vain kourallisen teoksia. Illan ohjelmassa kuullaan sävellyksiä mm. Pandolfi Meallilta, Rognonilta sekä Isabella Leonardalta, joka on yksi tuon ajan harvoista nimekkäistä naissäveltäjistä.

Anna Rainion ja Mikko Ikäheimon ”Yö on tähtikirkas” -konsertti Maarian kirkossa (Maunu Tavastink. 2) sunnuntaina 2.2. klo 19. Vapaa pääsy, ohjelmamaksu 10€. Konsertin järjestää Maarian seurakunta.

Maarian seurakunnan viestintä 27.1. / Eka

2020-01-27 16:32:00.0