Tuomiokirkon kuusen valot syttyvät lauantaina

Tule sytyttämään Tuomiokirkon kuusen valot lauantaina 30. marraskuuta klo 15.45 alkavassa kuusijuhlassa.
Valaistu joulukuusi, Turun tuomiokirkko, paljon ihmisiä

Kuusijuhla kerää tuhansia joulun odottajia Tuomiokirkon edustalle. Kuva Timo Jakonen

Tuuli Paasolaisen yhtye musisoi joulumuskarin nuorille ja vanhoille, kirkonrotat Hilda ja Hulda juontavat ja pastori Jenni Pihajoki kertoo joulun sanomasta. Kun lasketaan yhdessä kymmenestä yhteen, kuusen valot syttyvät noin klo 16.10 ja sammuvat vasta Nuutinpäivän eli 13.1.2020 jälkeen.

Kuusen valaisee Destia. Valoja on yli 700, saman verran kuin Tuomiokirkolla on ikää. Maa on niin kaunis kruunaa yhteisen hetken. Kuusijuhlasta voi siirtyä joulumarkkinoille ja liittyä Satumaiseen jouluparaatiin joulukadun avajaisiin.

Maria ja Joosef Auran rannoilla

Mitä tekevät Maria ja Joosef Turussa? Entä paimenet ja lampaat? Ja mitä Itämaan tietäjät saivat selville? Seurakuntien näytelmäseurue kertoo jouluevankeliumin hyvän mielen videolla, joka lanseerataan tiistaina 3. joulukuuta. Tämä on pakko nähdä!

Jouluradio 93,8 MHz

Jouluradio oli vuosi sitten jo viidenneksi suosituin radiokanava. Tauotonta joulumusiikkia loppiaiseen saakka tarjoavat Turun ja Kaarinan seurakunnat ja sen tuottavat pääkaupunkiseudun seurakunnat. Mitä lähemmäs joulua mennään, sitä hartaammaksi käy musiikki. Turun seudulla FM-taajuus on sama kuin ennen eli 93,8 MHz. Kaapelitalouksissa joulumusiikki kuuluu kolmella taajuudella ja netissä osoitteessa jouluradio.fi.

Lahja yli 1000 lapselle – suurkiitos lahjoittajat ja vapaaehtoiset!

Diakonia-avun piirissä olevien perheiden lapsilta on kysytty lahjatoiveet, ja tänäkin vuonna löytyi kuin löytyikin runsaasti ihania lahjoittajia!  Kiitos vapaaehtoisten, 1034 lasta Turussa ja Kaarinassa saa toiveensa mukaisen joululahjan. Lahja lapselle -keräys järjestettiin jo 11. kerran.

Joululauluja ennätykselliset 64 kertaa

Kauneimmat joululaulut soivat Turun ja Kaarinan seurakunnissa peräti 64 kertaa. Lapsille on omia joululaulutilaisuuksia ja lauluja lauletaan niin suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja saksaksi. Lauluja lauletaan kirkoissa, seurakuntataloissa, Kuralan Kylämäessä, Varissuon liikekeskuksessa ja Ihan vaan Pubissa Piikkiössä.

Ensimmäistä kertaa arkkihiippakunnassa järjestetään piispa Kaarlo Kallialan ideasta Saamenkieliset joululaulut tiistaina 3.12. klo 19.30 Tuomiokirkossa. Siellä lauletaan kolmella saamen kielellä: pohjoissaameksi, inarinsaameksi ja kolttasaameksi. Katso seurakuntien adventin ja joulun runsas ohjelma osoitteessa www.turunseurakunnat.fi

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 27.11.2019 / PH

Wed Nov 27 15:17:00 EET 2019