Rukouskirja juhlistaa uutta kirkkovuotta

Tuomiokirkkoseurakunnan rukouskirja on saatavilla Tuomiokirkon infosta

Ensimmäisestä adventista alkaa uusi kirkkovuosi. Tuolloin ilmestyy myös Turun tuomiokirkkoseurakunnan kokoama rukouskirjanen ”Valo matkallani” vuodelle 2020. Kirjasessa on rukous kuukauden jokaiselle päivälle, yhteensä 31 rukousta, ja niitä on kerätty seurakunnan työntekijöiltä, luottamushenkilöiltä ja vapaaehtoisilta. Tänä vuonna rukousten teemat nousevat Psalmien kirjasta.

”Rukous on ihmisen tapa olla ja elää Jumalan kasvojen edessä”, sanoo tuomiorovasti Heimo Rinne. ”Se on yhtä luonnollinen ja välttämätön hengelliselle elämälle kuin hengitys ruumiille. Jumala näkee meidät joka hetki, ja me voimme puhua hänelle, ja hän meille. Jumala itse kehottaa meitä rukoilemaan hädässä ja luottamaan hänen apuunsa.”

Vuoden 2020 rukouskirjaa voi ostaa Turun tuomiokirkon infosta 2 euron kappalehintaan.

2019-11-25 15:26:00.0