Seminaarista parisuhdeneuvoja senioreille

K-60 Asiaa parisuhteesta –seminaari järjestetään valtakunnallisen Parisuhdeviikon Henrikinkirkolla lauantaina 16.11. kello 12-15. Tilaisuus on tarkoitettu kaikille yli 60-vuotiaille, jotka haluavat uutta näkökulmaa omaan parisuhteeseensa tai parisuhteen mahdollisiin haasteisiin.
K60 asiaa parisuhteesta -otsikko

Maksuttoman kasviskeittolounaan jälkeen pariterapeutti, seksuaaliterapeutti ja pastori Jouni Pölönen luennoi aiheesta miten pärjätä riittävän hyvin parisuhteessa, puhumisesta seksiin ja miten tulen toimeen toisen ja itseni kanssa.

Tarve yli 60-vuotiaiden parisuhteiden erityiskysymyksiä käsittelevään seminaariin on noussut esille parisuhdeasioiden kanssa työskenteleviltä ammattilaisilta. Turun Kaupunkilähetys ry:ssä sekä Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän Perheasiain neuvottelukeskuksessa ja diakoniatyössä on havaittu, että yli 60-vuotiaiden yhteydenotot parisuhdeasioihin liittyen ovat kasvaneet viime vuosina.

- Suuret ikäluokat ikääntyvät. Toisaalta myös ikääntyneet ihmiset ovat alkaneet etsiytyä herkemmin ammattiavun piiriin, kertoo Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän Perheasiain neuvottelukeskuksen johtava perheneuvoja Sari Sundvall-Piha.

Seminaarilla halutaan nyt vastata tämän kasvavan kohderyhmän tarpeisiin ennaltaehkäisevästi ja kertoa samalla siitä, minkälaisia palveluita parisuhdekysymyksiin on saatavilla.

- Ihminen kaipaa aitoa yhteyttä toiseen ihmiseen kaiken ikäisenä. On hyvä välillä pohtia niitä tekijöitä, jotka hankaloittavat tätä yhteyttä ja miettiä, mitä voidaan tehdä toisin, jotta yhteys voisi rakentua tai palautua.

Maksuttoman seminaarin järjestävät Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän Perheasiain neuvottelukeskus ja Diakoniakeskus sekä Turun Kaupunkilähetys ry.

K-60 Asiaa parisuhteesta –seminaari Henrikinkirkolla (Peltolantie 2) lauantaina 16.11. kello 12-15. Tilaisuus ja tarjoilut (kasviskeittolounas ja kahvi) ovat maksuttomia.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 4.11.2019 / JK)

2019-11-04 11:08:00.0