Kaarinan kirkolla isänpäivänä tarjolla kakkua ja konsertti – Etkoilla touhutaan yhdessä

Isänpäivää vietetään sunnuntaina 10.11. Kaarinan seurakunta juhlistaa päivää Kaarinan kirkossa kello 10 alkavan messun jälkeen tarjottavilla kakkukahveilla ja kello 18 esiintyvän Tonbridge-kvarteton konsertilla.
Pöydällä kahvikuppeja vaaleanpunaisilla ja vihreillä serveteillä.

Kuva: Timo Jakonen

Kvartetossa soittavat Iida Ahokas huilua, Liisa Laurikko viulua, Kaarina Peltonen alttoviulua ja Elina Jaanu selloa. Ohjelmistossa on klassista musiikkia, pääasiassa suomalaisten säveltäjien kappaleita. Esitettävän musiikin tunnelmat kulkevat koko elämän kirjon läpi, tunteesta toiseen.

Konsertissa kuullaan muun muassa Toivo Kuulan Sanaton laulu ja Erkki Melartinin Canto religioso sekä Johann Christian Bachin kvartetto huilulle, viululle, alttoviululle ja sellolle.

Isänpäivänä konsertilla halutaan muistaa oman isän lisäksi Taivaan Isää.

– Taivaan Isältä olemme saaneet musiikin lahjan, jonka haluamme kuulijoille jakaa. Itse henkilökohtaisesti haluan konsertissa kiittää omaa isääni, joka aikanaan kannusti minua alttoviulun soittoon, kertoo kanttori Kaarina Peltonen.

Konserttiin on vapaa pääsy.

Isänpäivän etkoilla miesystävällistä askartelua ja hodareita

Poikluoman seurakuntatalolla isänpäivän vieton voi aloittaa jo keskiviikkona 6.11. kello 18–20, jolloin ohjelmassa on isänpäivän etkot. Tapahtuma on tarkoitettu isille perheineen. Äiditkin ovat siis tervetulleita. Toiminnallisessa ja vapaamuotoisessa tapahtumassa riittää tekemistä moneen lähtöön, isänpäivän kunniaksi miesmäisellä twistillä.

– Tapahtumassa kierretään rasteilla, joissa askarrellaan muttereista, musisoidaan musiikkipajassa afrikkalaisilla soittimilla, pelataan softball-radalla ja tehdään rintanappeja. Isät palkitaan ritaripassilla, kun he ovat ensin keränneet rasteilta leimat, kertoo etkojen ohjelmasta Kaarinan seurakunnan lapsi- ja perhetyön sihteeri Jaana Engström.

Illan kruunaa hodari-iltapala. Hodarin voi täyttää buffetin pöydästä itse, haluamillaan täytteillä.

Viime vuonna jo kerran testattu ilta oli lämminhenkinen ja hauska.

– Yhdessä tekeminen on mukavaa ja lasten kanssa on helppo osallistua valmiiseen ohjelmaan.

Tapahtuma on maksuton.

• Isänpäivän etkot ke 6.11. Poikluoman seurakuntatalolla (Poikluomantie 9) klo 18–20, maksuton
  • Isänpäivän messu Kaarinan kirkossa (Voudinkatu 2) su 10.11. klo 10
  • Tonbridge-kvarteton konsertti Kaarinan kirkossa su 10.11. klo 18, vapaa pääsy