Vauvakutsut odottaville äideille Heidekenissä

Perhetalo Heidekenissä järjestetään torstaina 26.9. vauvakutsut eli Baby shower -ilta kello 17 alkaen. Vauvajuhlat on tarkoitettu erityisesti odottaville ensisynnyttäjä-äideille.
Täytekakku, jonka päällä on vaaleanpunaisia koristeita.

– Baby showereiden tavoitteena on antaa tietoa vauvapalveluista ja varhaiskasvatuksesta Turussa. Sen lisäksi on tarkoitus luoda tukiverkostoa muista osallistujista ja madaltaa kynnystä lähteä mukaan eri toimintoihin, kertoo Mannerheimin Lastensuojeluliiton perhetoiminnan koordinaattori Johanna Franska.

Illan ohjelma alkaa kello 17 kakkukahveilla. Kello 17.15 puhutaan vauvapalveluista Turussa ja kello 17.30 saa vinkkejä hyvään synnytykseen kätilö Johanna Tiitan ja vyöhyketerapeutti Asta Haaviston kertomana. Tapahtuman päätteeksi kello 18.30 on vuorossa tietoa kaste- ja nimiäisjuhlista sekä Mannerheimin Lastensuojeluliiton Varsinais-Suomen piirin, seurakuntien ja varhaiskasvatuksen toiminnasta.

Illan aikana eri toimijat esittelevät toimintaansa muun muassa päivähoidon hakuun ja avoimen päivähoidon vaihtoehtoihin liittyen. Tietoa saa MLL:n Varsinais-Suomen piirin avoimen kohtauspaikan Marakatin palveluista, perhekummitoiminnasta, kotipalvelusta ja lastenhoitotoiminnasta sekä MLL:n uudesta Otetaan koppi -hankkeesta, joka toimii sosiaalisessa mediassa, verkossa sekä Perhetalo Heidekenillä. 50 ensimmäiselle osallistujalle jaetaan lahjakassi.

­– Toivomme, että kaikilla olisi lähtiessä olo, että sain itselleni jotain ja löysin palveluja, joista on myöhemmin hyötyä vauvan kanssa, Franska sanoo.

Baby shower -tapahtuman järjestävät yhdessä Mannerheimin Lastensuojeluliiton Varsinais-Suomen piirin avoin kohtaamispaikka Marakatti, Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä sekä Turun kaupunki. Tapahtuma on maksuton.

Ilmoittautuminen Baby shower -iltaan sähköpostilla osoitteeseen johanna.franska@mll.fi pe 20.9. mennessä.

Baby shower -ilta to 26.9. klo 17–19 Perhetalo Heidekenissä, Sepänkatu 3

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 16.9.2019, JK/RK)

Mon Sep 16 12:29:00 EEST 2019