Seurakunnat Turun kirjamessuilla

Turun ja Kaarinan seurakuntien väkeä pääsee tapaamaan Turun Kirjamessuilla 4.-6. lokakuuta. Seurakuntayhtymällä on Turun messukeskuksen B-hallissa oma osastonsa, jossa päivystää muun muassa seurakuntien pappeja ja yhtymän henkilökuntaa.
Esittelyosasto Kirjamessuilla, etualalla osittain näkyvissä kyltti messuosaston ohjelmasta, taka-alalla ihm...

Seurakuntayhtymän osastolla (B27) pääsee muun muassa tutustumaan seurakuntien toimintaan sekä Pipliaseuran Itä-Afrikassa toimivaan Naisten lukutaito-ohjelmaan. Osastolla on myynnissä kristillistä kirjallisuutta ja siellä voi äänestää vuoden kristillistä kirjaa.

Seurakuntien ohjelma Kirjamessuilla

Ohjelman järjestää arkkipiispan messutyöryhmä.

PERJANTAI 4.10.

klo 13–13.50
Turun messukeskus, Jukola, 2 krs.
Ilmasto ja toivo -keskustelu ja minityöpaja koululaisille ja opiskelijoille
Keskustelua ilmastonmuutoksesta ja luontoon liittyvästä huolesta toivon näkökulmasta. Vetäjänä ekoteologi, kirjailija Pauliina Kainulainen ja keskustelijoina kirjailija Anni Kytömäki ja ilmastotutkija Laura Riuttanen. Minityöpajassa omat toivon ja ilon kokemukset luonnosta voi luoda esim. runoksi, kuvaksi twiitiksi, lauluksi tai somepäivityksesksi. #ilmastojatoivo #kirkkoturussajakaarinassa

klo 16.05-16.30
Turun messukeskus, Kuisti-lava, B-halli
Vuoden kristillinen kirja -kilpailun finalistien julkistaminen ja esittely
Esittelijänä Kristillisten kustantajien hallituksen jäsen ja esiraadin puheenjohtaja Yrjö Rossi.

klo 20–21.30
Turun tuomiokirkko
Syksyinen lukuilta Tuomiokirkossa
Tekstejä toivosta ja tulevaisuudesta. Lukijoina kirjailijat Antti Heikkinen, Olli Jalonen, Heikki Kännö, Heidi Köngäs sekä tietokirjailijat Pauliina Kainulainen ja Kaisa Kariranta. Tekstejä rytmittää sellisti Seppo Eirolan soittama musiikki. Juontajana emeritus ohjelmapäällikkö Kari J. Kettula.

LAUANTAI 5.10.

klo 13.30-14.10
Turun messukeskus, Tieto-lava, B-halli
Demokratian tulevaisuus -paneelikeskustelu
Arkkipiispa Tapio Luoman kanssa keskustelemassa ministeri Pär Stenbäck ja tutkijatohtori Johanna Vuorelma. Keskustelua johtaa päätoimittaja Riitta Monto.

klo 15.10-15.30
Turun messukeskus, Kuisti-lava, B-halli
Elämäni kirjat - arkkipiispa Tapio Luoma
Arkkipiispa Tapio Luomaa haastattelee toimittaja Päivi Leppänen.

SUNNUNTAI 6.10.

klo 12.35–13.25
Turun messukeskus, Jukola, 2 krs.
Siioninvirsiseurat
Puhujina kirjailija Antti Heikkinen, päätoimittaja emerita Reetta Meriläinen, kirjailija Elina Hirvonen. Isäntänä kirjailija Harri Raitis.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 13.9.2019 / AH)

2019-09-13 14:40:00.0