Uusi lapsiparkki ja perhekahvila Varissuolle

Varissuon kirkolla aloittaa elokuun puolivälissä maanantaista torstaihin avoinna oleva lapsiparkki, johon voi tuoda lapsen muutamaksi tunniksi hyvään hoitoon vaikkapa asiointireissun ajaksi. Lapsiparkin aikana kokoontuu myös perhekahvila.

Pikkulapsi kurkistaa hymyillen omien sormiensa välistä. Sormet ja kämmenet ovat värikkään maalin peitossa.

Varissuon kirkolla vietetään uuden lapsiparkki ja perhekahvila Harakanpesän avajaisia keskiviikkona 14.8.2019 klo 11-14 täytekakkukahvien ja hyvän musiikin siivittämänä. Säännöllinen toimintakausi pyörähtää käyntiin heti seuraava päivänä torstaina 15.8. Parkki ja kahvila ovat avoinna siitä alkaen koko syys- ja kevätkauden maanantaista torstaihin klo 10-14. Toiminnan mahdollistaa Mannerheimin lastensuojeluliiton Varissuon paikallisyhdistyksen ja Katariinanseurakunnan yhteistyö.

Yhteistyön tuloksena Varissuon MLL:n vanha toiminta laajenee nyt uusiin ja suurempiin tiloihin, henkilökunta lisääntyy ja samalla ohjelmapalvelut monipuolistuvat, iloitsee Katariinanseurakunnan kirkkoherra Leena Kairavuo.

Lapsiparkkiin voi tuoda 1,5-6 -vuotiaan lapsen hoitoon maksimissaan kolmeksi tunniksi. Parkissa on hyvää hoitoa ja mukavaa tekemistä lapsille sillä aikaa, kun vanhempi on asioilla. Lapsiparkin hinta on MLL:n jäsenille 2 euroa ja muille 3 euroa lasta kohden ja sinne voi ilmoittautua parkin aukioloaikoina p. 045 1187 957 (ma-to klo 10-14). Parkissa lapsille on tarjolla välipalaa.

Lapsiparkin yhteydessä toimii myös perhekahvila, joka on kaikille avoin kohtaamispaikka piparikahveineen. Lisäksi syksyn aikana muutamana kertana tarjotaan keittolounas. Lapsiparkin ja perhekahvilan väellä on muun toiminnan ohella mahdollisuus osallistua muun muassa seurakunnan lastenohjaajan pitämään kynttilähetkeen tai tutustua yläkerran kirkkosaliin.

Lapsiparkissa ja perhekahvilassa on kolme lastenohjaajaa sekä yksi harjoittelija.

LAPSIPARKKI JA PERHEKAHVILA HARAKANPESÄ
Varissuon kirkon alakerta, Kousankatu 6 Turku
- avajaiset ke 14.8. klo 11-14
- säännöllinen toiminta (15.8. alkaen) ma-to klo 10-14