Ilmastonmuutos minussa – luovasti tekstiksi

Minkälaisia ajatuksia ja tunteita ilmastonmuutos herättää? Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän diakoniakeskuksen järjestämällä kurssilla Ilmastonmuutos minussa käsitellään kokemusta ilmastonmuutoksesta luovan kirjoittamisen menetelmin.

Heinänokan ranta talvella.

Ilmastonmuutos minussa –luovan kirjoittamisen kurssin opettajana toimii kuvataiteilija, luovan kirjoittamisen opettaja Henna Laininen ja kurssi järjestetään Diakoniakeskuksessa (Puutarhakatu 22 Turku) lauantaina ja sunnuntaina 23.-24.3. klo 11-16. Kurssin osallistumismaksu on 10 euroa.

Kurssilla kirjoitetaan monenlaisia lyhyitä tekstejä eri lähtökohdista ja kuullaan lukuvinkkejä ilmastonmuutosta käsittelevästä tieto- ja kaunokirjallisuudesta.

Ekokatastrofia maalaileva dystopiakirjallisuus elää nousukauttaan. Samalla tarinankertojat etsivät uudenlaisia ihmisyyden ja toivon perustuksia. Luovan kirjoittamisen avulla voi käsitellä ilmastonmuutoksen herättämää ympäristöahdistusta, löytää toivoa ja visioida kestävää tulevaisuutta.

Kurssi sopii kaikille, jotka haluavat jakaa ilmastonmuutokseen liittyviä tuntojaan turvallisessa ympäristössä. Aikaisempi kokemus luovasta kirjoittamisesta ei ole tarpeen. Mukaan riittävät kirjoitusvälineet ja omat eväät.

Kurssi littyy kuvataiteilija Henna Lainisen tutkimustyöhön luovan kirjoittamisen menetelmistä kestävän elämäntavan opettelussa. Lisätietoja saa opettajalta henna.laininen@gmail.com tai  www.hennalaininen.netLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kurssille ilmoittaudutaan 18.3. mennessä Lyytissä osoitteessa www.lyyti.in/ilmastonmuutosminussa2019Linkki avautuu uudessa välilehdessä. Kurssimaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Kurssin järjestää Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 5.3.2019 / MV)

Tue Mar 05 08:55:00 EET 2019