Villasukkamessu kutsuu liikkumaan Mikaelinkirkkoon

Varpaita ei palele lauantaina 2.2. kello 19 ensimmäistä kertaa Mikaelinkirkossa järjestettävässä villasukkamessussa, johon ovat tervetulleita niin aikuiset kuin lapsetkin kotoisasti ”villikset” jalassa. Messuun voi tuoda omat sukat tai ne voi lainata tai ostaa paikan päältä.

Villasukkia

Villasukkamessu järjestetään yhteistyössä Talviuinnin SM-kisojen kanssa, joita vietetään Aurajoessa, Jokisataman vierasvenesataman alueella 1.-3.2.

Messun tunnelma on rento ja tilaisuuden kesto on perheystävällinen. Villasukat vilahtavat niin lauluissa kuin puheissakin. Rukouksiin ja lauluihin pääsee mukaan liikkuen esimerkin mukaisesti, joten koko kroppa otetaan messussa käyttöön.

Messun yhteydessä pääsee kokeilemaan urkujen soittoa ja lapsille on luvassa aarteenetsintää. Messun lopuksi tarjolla on kirkkokaakaot ja iltapalaa.

Pappina messussa toimii Matti Hernesaho ja kanttoreina toimivat ja musiikista vastaavat Silvia Koski ja Marko Hakanpää. Musiikkia toteuttamassa on mukana myös Jippu. Villasukkamessun juontaa projektidiakoni Hilkka-Helena Katainen.

Mikaelinseurakunta on tunnettu kokeilevista messuistaan. Säännöllisten Mikael-, Tuomas- ja Varikkomessutoiminnan lisäksi kirkossa on pidetty muun muassa Beatles-, metalli- ja dance-messuja.

- Villasukkamessu jatkaa tätä sarjaa perheystävällisellä otteella. Saamme tulla Jumalan hoidettavaksi rennolla otteella ja vaikka ihan hymy huulilla, kertoo pappi Matti Hernesaho.

- Saamme kokea, että jumalanpalvelusta voi viettää hieman toisinkin, lämpimällä villasukkameiningillä.

Villasukkamessu Turun Mikaelinkirkossa Puistokatu 16 lauantaina 2.2. kello 19

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 28.1.2019 / Johanna Kemppainen)

Mon Jan 28 15:58:00 EET 2019