Kävelylle rauhan puolesta 20.5. klo 17

Uskontojen yhteinen rauhankävely Puolalanpuistosta Tuomiokirkontorille järjestetään jo kolmatta kertaa. Tule mukaan!
Rauhankävely 2017

Sunnuntaina 20.5. Turussa järjestetään uskontojen yhteinen rauhankävely jo kolmatta kertaa. Tänä vuonna kävely alkaa Puolalanpuistosta tervehdyspuheenvuoroilla kello 17 ja päättyy Tuomiokirkkotorille, missä esiintyy muiden muassa kaarinalainen nuorisokuoro KaMu. Lopuksi tarjolla on kahvit Domcaféssa.
Rauhankävelyn osallistujat haluavat irtisanoutua vastakkainasettelusta ja vihapuheesta. Lisäksi he haluavat osoittaa, että erilaiset uskonnolliset yhteisöt voivat elää sovinnossa rinnakkain ja rakentaa yhdessä turvallisempaa ja parempaa Turkua ja Suomea.
Kaikki ovat tervetulleita osallistumaan kävelyyn rauhan puolesta. Myös pääministeri Juha Sipilä osallistuu rauhankävelyyn. Tervehdyksensä tilaisuuteen tuovat muun muassa kansanedustaja Li Andersson, kaupunginvaltuutettu Olli A. Manni sekä piispa Kaarlo Kalliala ja muut uskontojohtajat. Lisäksi kävelyllä mukana on yhteiskunnallisia vaikuttajia, Turun kaupungin edustajia ja kaupunkilaisia.
Kulkue pysähtyy reitin varrella eri uskontokuntien tilojen luona muistuttamassa siitä, että uskonnolliset yhteisöt yhdessä voivat rakentaa rauhaa kunnioituksessa ja sopusoinnussa toistensa kanssa. Reitin kokonaispituus on noin kaksi kilometriä.
Rauhankävelyn järjestävät Turun kaupunki ja Turun alueen uskonnolliset yhteisöt.
Kuva rauhankävelystä viime toukokuulta, jolloin kävely järjestettiin Kirkkopäivien yhteydessä Turussa. Kuva Timo Jakonen
(Turun kaupunki/Arkkihiippakunta/Seurakuntayhtymän viestintä 9.5.2018/PH)

Wed May 09 14:30:00 EEST 2018