Bachin rakastettu Jouluoratorio lasten ja aikuisten versiona

Maarian kirkossa kuullaan perjantaina 16.12. kaksi eri versiota Johan Sebastian Bachin ikonisesta Jouluoratoriosta.
CCI-JussiVierimaa_S.jpg

Ensimmäinen klo 14 esitettävä versio on lapsille suunnattu esitys, kun taas klo 18 kuullaan Jouluoratorion kolme ensimmäistä osaa. Jouluoratorio on yksi Bachin eniten esitetyistä teoksista.

Lasten jouluoratorio on itävaltalaisen viulistin, Michael Gusenbauerin, tekemä lyhennetty versio Bachin monumentaalisesta, tuntikausia kestävästä teoksesta. Esityksessä kertoja kertoo joulun tarinaa orkesterin ja laulajien avustuksella. Lasten jouluoratorio on suunnattu 4–9-vuotiaille, ja se kestää noin 40 minuuttia.

Kummassakin konsertissa kertojana kuullaan basso Sören Lillkung, sopraanona Maria Rainio-Alaranta, alttona Elina Kerokoski ja tenorina Aapo Korhonen. Kuoroina ovat Turun tuomiokirkon poikakuoro Chorus Cathedralis Iuniorum ja Verbum Sonans. Orkesterina kuullaan Turun kamariorkesteria, konserttimestarinaan Juha-Pekka Vikman. Konsertit johtaa Heikki Rainio.

Kumpaakin konserttiin on vapaa pääsy. Illan konsertissa kerätään kolehti Kirkon ulkomaanavulle. Konsertit ovat osa reformaation merkkivuoden ohjelmaa.

LISÄTIETOJA:
Kanttori Heikki Rainio, p. 040 3417143