Lahja lapselle -keräys tuo joulun iloa kaikille

Turun ja Kaarinan seurakunnat järjestävät tänä jouluna jo kahdeksatta kertaa Lahja lapselle -keräyksen, jonka avulla vähävaraisten perheiden lapset saavat aatoksi ikioman toivepakettinsa.
lahja _logo-pienennys.jpg

Diakoniatyöntekijät ovat syksyn aikana kyselleet diakonia-asiakasperheiden lasten lahjatoiveita. Näitä toiveita välitetään lahjoittajille 24.–29.11. välisenä aikana puhelimitse ja sähköisen lomakkeen avulla.

Yleisen taloustilanteen kiristyminen näkyy selvästi myös perheiden arjessa. Lapsiperheiden osuus diakonia-asiakkaista onkin ollut kasvussa viime vuosien aikana. Vaikkei toimeentulotuessa tai muissa etuisuuksissa huomioida vuodenkiertoon kuuluvia juhlia, joulu on joulu myös vähävaraisten perheiden lapsille. Lahjaton joulu on raskas myös vanhemmille, jotka haluaisivat edes kerran vuodessa toteuttaa jonkin lapsen toiveista. Viime vuonna keräyksen kautta sai toivepakettinsa 1027 lasta. Suunnilleen sama määrä lahjatoiveita odottaa tänäkin vuonna lahjoittajia.

Jos haluat osallistua keräykseen, voit täyttää sähköisen lomakkeen tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä  ja saat lahjatoiveen sähköpostiisi. Sähköinen lomake aukeaa torstaina 24.11. klo 8. Vaihtoehtoisesti voit myös soittaa arkisin klo 11–15 numeroon 040 341 7660 ja saada lahjatoiveen puhelimitse. Lahjatoiveita välitetään 24.–29.11. välisenä aikana.

Lahjoittajille ilmoitetaan lapsen ikä ja sukupuoli sekä lahjatoive, sen sijaan lapsen henkilöllisyys jää vain diakoniatyöntekijöiden tietoon. Lasten toiveet ovat 20–50 euron hintaisia. Pienimpien toiveet ovat yleensä leluja, yli 10-vuotiaat voivat halutessaan toivoa myös lahjakorttia johonkin erikoisliikkeeseen.

Paketoimattomat lahjat toimitetaan 28.11.–7.12. arkisin klo 9–18 Diakoniakeskukseen, Puutarhakatu 22 (ei siis 27.11. tai 6.12.) tai 28.11.–2.12. klo 11–18 Kaarinan kirkolle, Voudinkatu 2.

Lahjoittajien lisäksi keräyksen onnistumisen kannalta ovat oleellisia myös vapaaehtoiset, jotka välittävät lahjatoiveita, pakkaavat paketteja ja kuljettavat niitä seurakuntiin. Tänäkin vuonna jouluapulaisina työskentelee noin sata innokasta vapaaehtoista.

HALUAN OSALLISTUA KERÄYKSEEN.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 15.11.2016 / MS)

Mon Nov 21 10:00:00 EET 2016