Kiirastorstaikantaatin ensiesitys Mikaelinkirkossa kiirastorstain messussa

Kiirastorstaikantaatti on Lauri Koittolan säveltämä ja sovittama elokuvamusiikkityylinen teos, joka kuljettaa kuulijan viimeiseltä ehtoolliselta Getsemanen puutarhaan.

Kiirastorstaikantaatti

Kiirastorstaina Mikaelinkirkossa klo 19 alkavassa messussa saa kantaesityksen Lauri Koittolan säveltämä ja sovittama Kiirastorstaikantaatti, jossa evankeliumiteksti (Matt. 26:20-36) lauletaan kuoron, urkujen ja pienen orkesterin voimin. Kiirastorstaikantaatti on elokuvamusiikkityylinen teos, joka johdattaa kuulijat kiirastorstain tapahtumiin viimeiseltä ehtoolliselta Getsemanen puutarhaan.Teoksen esittävät Chorus Umbrae, messua varten koottu orkesterin ja Silvia Koski (urut).

Kiirastorstain tapaan messun lopussa riisumme alttarin ja himmennämme valot, joten messu päättyy pimeään kirkkoon ja pimeässä laulettuun loppuvirteen. Liturgina Hanne Tuulos, saarnaajana Jouni Lehikoinen ja kanttorina Silvia Koski.

Tervetuloa Mikaelinkirkkoon kiirastorstaina 28.3. klo 19!

Hanne Tuulos
Hanne Tuulos