Kohti kestävää yhteiseloa – maksuton ympäristökirjoittamisen työpaja Turussa 18.3.

Minkälaisia tunteita ympäristön tila herättää? Miten syventää luontosuhdetta kirjoittamalla? Minkälaisia kestävien tulevaisuuksien siemeniä meissä itää, ja miten avartaa omaa kuvittelukykyä?

fragmentit kaarnalla kuva kaisa naukkarinen 1200x628.png

Kirkko Turussa ja Kaarinassa järjestää maaliskuussa luovan kirjoittamisen työpajan, jossa kokeillaan erilaisia ympäristökirjoittamisen tekniikoita leikkimielellä ja kuullaan lukuvinkkejä ekofiktiosta. Työpaja pidetään Diakoniakeskuksessa, Puutarhakatu 22 Turku, lauantaina 18.3. klo 10-16.

Työpajan ohjaa taiteilija-tutkija, luovan kirjoittamisen opettaja Henna Laininen. Työpaja sopii kaikille luonnosta ja kirjoittamisesta kiinnostuneille. Aikaisempi kokemus luovasta kirjoittamisesta ei ole tarpeen. Lisää työpajan ohjaajasta voi lukea osoitteesta www.hennalaininen.net.

Työpaja on maksuton. Sitovat ilmoittautumiset 12.3.2023 mennessä osoitteeseen eetu.myllymaki@evl.fi. Lisätietoja työpajasta löytyy tapahtumakalenterista

Kuva: Kaisa Naukkarinen, Kestävän kulttuurin arkisto -esityksen teemakuva (2022)

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 1.3.2023

Eetu Myllymäki
Eetu Myllymäki
yhteiskunnallisen työn pappi

Eetu Myllymäki on yhteiskunnallisen työn pappi. Eetu on keskittynyt kirkon seinien ulkopuolella tapahtuvaan työhön. Hän kohtaa ihmisiä mm. Meyerin Turun telakan työpaikkapappina, Turun seudun TST ry:n toiminnassa ja Sirkkalan päiväkeskuksessa. Eetuun voit olla yhteydessä, jos sinulla on vaikkapa jokin idea, joka liittyy pitkäaikaistyöttömien hyvinvointiin.

Työssä Eetua kiinnostaa erityisesti asunnottomuuteen ja asumisen onnistumiseen liittyvät asiat. Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän ympäristövastuuta Eetu edistää ymppäkerhossa, johon kuuluu ympäristöasioista kiinnostuneita kirkon jäseniä.

Thu Mar 02 12:10:00 EET 2023