Turun ja Kaarinan seurakunnissa tekemistä talvilomalla

Laskiaisrieha edeltää paastonaikaa. Lapsiperheet ovat tervetulleita laskiaissunnuntaina ja hiihtolomaviikolla Kuusistoon, Katariinaan, Halisiin ja Hirvensaloon.

Poikluoman päiväkerho metsäretkellä, kuva Timo Jakonen (1).jpg

Poikluoman päiväkerho metsäretkellä. Kuva Timo Jakonen

Laskiaissunnuntain 19.2. perhetapahtuma klo 10‒14 Kuusiston kirkolla ja kanttorilassa (Linnanrauniontie 157). Aamu aloitetaan perhemessulla Kuusiston kirkossa klo 10, minkä jälkeen nautitaan ulkoilusta ja nauttimalla leikistä. Yhteisvastuun hyväksi myydään makkaraa ja laskiaispullia. Niistä maksu on vapaaehtoinen.

Laskiaissunnuntaina 19.2. klo 15‒17 on Laskiaistapahtuma Katariinanmäellä (Pyhän Katariinan kirkkoaukio 7). Tapahtumassa voit rapsutella kaverikoiria, käydä poniajelulla, tutustua kirkon urkuihin kanttorimme kanssa ja kiertää rastiradan. Tapahtumassa myydään makkaraa ja laskiaispullia Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Hiihtolomaviikolla tapahtuu seurakunnissa

Hiihtolomapuuhaa alakouluikäisille on tarjolla maanantaista keskiviikkoon 20.‒22.2. Halisten seurakuntatalolla (Gregorius IX:n tie 8). Kokkailua, askartelua, leivontaa Ilmoittautumiset päivää ennen sähköpostilla milla.kristola@evl.fi

Talvinen perhekerho tiistaina ja keskiviikkona 21.‒22.2. Hirvensalon Pitkiksellä (Pitkäpellonkatu 6). Luvassa muun muassa muskaria, lumiukkojumppaa ja jäätikön eläinten taitorata.

Ke 22.2. klo 17.00 – 18.30 Luontopyhäkoulu Impivaarassa. Luontopyhäkoulussa tutustutaan luomistyön ihmeisiin koko perheen retkillä.

Ehtoolliskirkkoja Tuhkakeskiviikkona

Tuhkakeskiviikosta alkaa pääsiäistä edeltävä, 40 päivän paaston aika. Paastota voi muustakin kuin ruuasta. Joku voi jättää vaikka sosiaalisen median kanavat väliin paaston aikana.

Tuhkakeskiviikkona 22.2.2023 on kirkkotilaisuuksia seuraavasti:
-    Maarian kirkossa (Maunu Tavastin katu 2) klo 18 Tuhkakeskiviikon hartaus
-    Piikkiön kirkossa (Hadvalantie 5) klo 18 Tuhkakeskiviikon ehtoolliskirkko
-    Turun tuomiokirkossa klo 18 Tuhkakeskiviikon iltakirkko ja
-    Åbo svenska församlingin ruotsinkielinen Tuhkakeskiviikon messu Tarkk´ampujan kappelissa Tuomiokirkossa klo 19. Iltatee Pyhiinvaelluskeskuksessa messun jälkeen.

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 17.2.2022 / PH)

Fri Feb 17 16:15:00 EET 2023