Jouluhartauksia luonnon helmassa 13.12. ja 14.12.

Lyhtyjen valot pimeässä illassa, joululauluja, hartaus luonnon äärellä ja tarjoiluna lämmintä glögiä, mikä sen paremmin voisikaan johdatella joulun tunnelmaan.

Maarian kirkko talvella, kuva Timo Jakonen.jpg

Lyhtykulkue Koroisten ristille lähtee Maarian kirkolta keskiviikkona 14. joulukuuta klo 17.30. Hartaus Koroistenniemellä on klo 18.

Kakskerrassa Brinkhallin ympäristössä vietetään perinteistä metsäkirkkoa tiistaina 13.12. Lyhtykulkue lähtee liikkeelle kartanon pihalta klo 18 (Brinkhallintie 414).
Kävelyä on noin 300 metriä ja huomioitavaa on, että osa reitistä on hieman vaikeakulkuista. Hartauden ja joululaulujen jälkeen palataan Brinkhallin pihaan, jossa on tarjolla glögiä ja pipareita.

-  Metsäkirkko on elämys niin nuoremmille kuin vanhemmillekin ja sopiva tapa myös hetkeksi hiljentyä kaikkien jouluvalmisteluiden keskellä poissa liike-elämän hälystä maaseudun rauhaan, kuvailee Martinseurakunnan pastori Liisa Kuusela, joka vastaa hartaudesta. Hartauden järjestävät Kakskerran Kaksoispiste, Brinkhallin ystävät ja Martinseurakunta. Liisa-papin lisäksi paikalla on perhetyöntekijä Marjaana Erkamaa

Koroisten ristille kokoonnutaan jouluhartauteen puolestaan keskiviikkona 14.12. klo 18.

Koroistenniemi sijaitsee noin 1,5 kilometriä Turun tuomiokirkolta Aurajokea ylävirtaan. Paikalle kannattaa tulla joko yksin tai yhteisen kulkueen mukana käyttäen Maarian kirkolta tulevaa reittiä, koska keskustasta tultaessa Raunistulan rautatiesillan remontti aiheuttaa kävelyreittiin muutoksia.

Maarian kirkolta (Maunu Tavastin katu 2) lyhtykulke lähtee klo 17.30. Hartauden pitää kappalainen Inkeri Puputti. Lopuksi nautitaan glögit. Glögitarjoilusta vastaa Kotiseutuyhdistys Halinen-Räntämäki.
Molempiin tilaisuuksiin on hyvä ottaa mukaan lyhty tai taskulamppu.

Seurakuntayhtymän viestintä 9.12.2022 / JK

Fri Dec 09 13:24:00 EET 2022