ARVO ihmiselle -oppaasta apua syrjäytyvien tukemiseen

Syrjäytyneiden ja syrjäytymisvaarassa olevien tukemiseksi tehtävään työhön on julkaistu uusi ARVO ihmiselle -opas. Oppaan tarkoituksena on tarjota välineitä alueellisten ruoka-avun ja matalan kynnyksen kohtaamispaikkojen työntekijöiden ja vapaaehtoisten käyttöön.

arvo ihmiselle opas kansi.png

76-sivuinen opas julkaistiin yhteisöruokailussa Mikaelin seurakuntakodilla tiistaina 29.11.

"Tärkein esittelemämme työväline on järjestö- ja diakoniatyön alueellinen verkostokartta, jonka avulla voi etsiä tukea syrjäytyneelle tai syrjäytymisvaarassa olevalle henkilölle”,  projektikoordinaattori ja Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhteiskunnallisen työn diakoniatyöntekijä Satu Pietilä kertoo.

Oppaaseen on myös koottu tietoa, kokemuksia ja vinkkejä teemallisten ryhmätoimintojen järjestämisestä.

”Opas ei ainoastaan jaa vinkkejä, vaan oppaan käyttäjällä on mahdollisuus perehtyä laajemmin osallisuuden kokemukseen, digiosallisuuteen ja verkostomaiseen työskentelytapaan järjestö- ja diakoniatoiminnan kentällä”, oppaan toimittanut projektipäällikkö Milla Roininen avaa.

Tutustu oppaan sähköiseen versioon arvoihmiselle.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä-verkkosivuilla.

Hanketta rahoittaa EU:n sosiaalirahasto. ARVO-hanketta toteuttavat Turun ammattikorkeakoulu, Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä (diakoniatyön yhteiskuntavastuu), Lounais-Suomen Martat ja Fingerroosin säätiö.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 29.11.2022

2022-11-29 14:59:06.0