Rauha on maali, joka ratkaisee – Peace United -jalkapalloturnaus Kaarinassa 21.9.

Kaarinassa pelataan keskiviikkona 21.9. yläkouluikäisten Peace United -jalkapalloturnaus, jonka teemoina ovat rauha ja yhteistyö.

Jalkapallo vihreällä nurmikolla.

Kaarinan keskusliikuntapuiston Puuha Areenalla klo 10–14.30 pelattavassa turnauksessa pelaa kahdeksan joukkueellista kaarinalaisia kahdeksasluokkalaisia. Yleisö on tervetullutta paikalle kannustamaan kaikkia joukkueita.

Pelaajat eivät pelaa turnausta luokka- tai kaveriporukoissa, vaan osallistujat arvotaan päivän alussa joukkueisiin. Näin joukkueen pelaajat eivät välttämättä tunne toisiaan entuudestaan ja pääsevät siten turnauksen hengen mukaisesti harjoittelemaan yhteistyötaitoja. Tarkoituksena on pelata yhdessä, hyvässä hengessä ja rauhan asialla.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä, Kaarinan seurakunta, Kaarinan Pojat, Ura Basket ja Kaarinan nuorisotoimi. Tuomarit otteluihin tulevat Turun Erotuomarikerhosta.

Peace United on Kirkon ulkomaanavun konsepti, jonka tavoitteena on ennaltaehkäistä syrjäytymistä, luoda yhteenkuuluvuuden tunnetta ja uusia kontakteja pelaajien kesken sekä lisätä tietoisuutta rauhantyöstä. Peace United syntyi vuonna 2015 osana Kirkon Ulkomaanavun Tekoja-kampanjaa, joka keskittyy nuorten väkivaltaiseen radikalisoitumiseen.

Lue lisää Peace United -konseptista:
www.peaceunited.fi

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 15.9.2022 / AH)

Thu Sep 15 10:45:52 EEST 2022