Iltanuotio ja Sibeliusboksit juhlistavat Suomen luonnon päivää

Suomen luontoa juhlitaan ulkona oleskellen ja liputtaen lauantaina 27.8. Seurakunnissa Suomen luonnon päivään on valmistauduttu jo värkkäämällä Sibeliusbokseja ja kokoamalla halkoja iltanuotiota ja nuotioiltamia varten.

Tulitikkulaatikoihin Sibeliusbokseiksi koottuja metsäluontomuistoja: havuja, oksia, sammalta, marjoja. Kuva...

Henrikinkirkon pihalla tunnelmoidaan Suomen luonnon päivänä nauttien kaupunkiluonnosta iltanuotion äärellä. Nuotio palaa klo 18.30-22. Turun filharmonisen orkesterin jousikvartetti aloittaa illan musiikkitapahtumalla Kamarimusiikkia kesäillassa.  Henrikin partiolippukuntien ja Henrikinseurakunnan järjestämiin nuotioiltamiin lippukunnat ja seurakunta pystyttävät muun muassa ruuan, laulun ja leikin rastipisteitä.

Iltanuotio järjestetään säällä kuin säällä, myös sateella. Metsäpalovaroituksen aikaan sovelletaan viranomaisen ohjeistuksia. Henrikinkirkko löytyy osoitteesta Peltolantie 2.

Ulkoleikkikerho Käpälämäen lapset sekä Moisiossa kokoontuvan Metsäperhekerhon kerholaiset ovat juhlineet Suomen luontoa jo viikolla keräämällä luonnosta pieniä muistoja tuovia asioita Sibeliusbokseiksi. Tarinan mukaan Sibelius kantoi mukanaan tulitikkurasiaa, johon oli tallettanut mukaansa palan suomalaista metsää voidakseen tuoksun avulla aina siirtyä takaisin metsän suojiin.

Virallisen suosituksen mukaisesti seurakuntayhtymän lipputankoihin nousevat liput Suomen luonnon kunniaksi lauantaina 27.8.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 26.8.2022 / MV

2022-08-26 11:49:00.0